Toon posts:

Videokaart of Geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort weer eens wat investeren in m'n computer.
Er moet wat RAM bij, nl. 256 MB extra (misschien 512) en ik wou er ook graag een nieuwe videokaart bij en een geluidskaart.
Dit kan allemaal wel en m'n budget is ook wel toereikend daarvoor *D , maar dan krijg ik weer gezeur van m'n ouders dat ik teveel geld aan dat 'ding' uitgeef :( .
Dus ik vroeg me nu af wat ik zal nemen, een mooie videokaart of een mooie geluidskaart. :?
Op het moment heb ik een voodoo3 3000, maar daar haal ik maar een max van 30 fps op meestal rond de 20 fps.
M'n geluidskaart doet het wel goed en mooi (onboard), maar die ondersteunt geen EAX en dat wil ik ook wel eens ervaren dacht ik, dus wat zal ik nemen.
En welk type natuurlijk, dat is ook wel belangrijk :)

Verwijderd

Een abit geforce-2 mx (200 gulden dacht ik), en bij informatique zijn creative soundblaster live's momenteel rond de 100 gulden, www.informatique.nl . Die abit geforce-2 mx400 (met 64 mb en tv-out) is te koop bij www.gistron.com . Dan zit je op dik 300 gulden, dat is niet zo'n extreem hoog bedrag voor een upgrade als deze imo.

Verwijderd

moved V&B >> HA

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik weet niet wat voor cpu je hebt, maar ik zou zeker niet blindelings een geforce2 mx nemen. dit is niet echt een nieuwe kaart, en zal dan ook niet erg veel langer mee gaan.

denk eerder aan een kyro II, zeker in verband met de schaalbaarheid van de kyro II.

kijk in elk geval eerst goed rond voordat je wat aanschaft.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

zo oud is de geforce2mx niet hoor... heb net een halve week gelden me 3d prophet2mx binnen en ben er erg blij mee... koste me slechts 209,- en dat vindt ik een aardig prijsje voor zon kaartje... je hebt nu ook de realtek 2mx 64 mb voor 250,- ...

Verwijderd

eax en geen eax ik merk haast geen verschil tussen die twee als je maar 2 boxen hebt. dus dan moet je oon een dolby boxen set kopen,

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al een leuke boxenset: Altec Lansing ASC-54 komt best leuk geluid uit al zeg ik het zelf :9~ .
Ik heb trouwens een PIII 600 MHz

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op zaterdag 15 september 2001 16:54 schreef HaTeWaY het volgende:
Een abit geforce-2 mx (200 gulden dacht ik), en bij informatique zijn creative soundblaster live's momenteel rond de 100 gulden, www.informatique.nl . Die abit geforce-2 mx400 (met 64 mb en tv-out) is te koop bij www.gistron.com . Dan zit je op dik 300 gulden, dat is niet zo'n extreem hoog bedrag voor een upgrade als deze imo.
Een Radeon VE 64 mb SDR voor 299 piek :)

dikzak

Verwijderd

Ik weet niet in wat voor spel jij maar 20 a 30 fps haalt, maar ik speel hier UT in 1024*768 alles op high met dezelfde videokaart en dan zit ik op 50 a 70 fps

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 00:23
Geluid zou ik me niet zo druk om maken.... EAX moet je ook EAX boxen hebben he?! En dan is je investering wat meer....

Mijn SB Live! 5.1 was fl. 99,= maar de boxen, 225,= DTT 2200

En een leuke videokaart heb je ook al wel voor 200 piek!

Maar in eerste instantie zou ik voor geheugen gaan!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Pagina: 1