Beste tweakers,
Een paar weken geleden mijn videokaart geupgrade en sindsdien loop ik tegen twee problemen aan:
- Op sommige video-sites (youtube bijvoorbeeld) verschijnen er soms witte vlakken en balken in beeld. Dit gebeurt altijd na een scroll-beweging. Het komt alleen voor tijdens het browsen in Firefox.
:strip_exif()/f/image/5s2zXES51tEhfpnHnCqnx5Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
- Wanneer de kaart belast wordt hoor ik hem 'werken' over de audio en niet zo zachtjes ook. Bij in en uitzoomen van grote afbeeldingen, tijdens het gamen, tijdens het scrollen door een topic hier, etc. Het probleem treedt pas op zodra de pc warm is.
Ik vroeg mij af of beide klachten kunnen wijzen op een hardware-probleem. Heb ik een brakke kaart ontvangen of is er wat anders aan de hand?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Firefox
3440x1440 @ 144 Hz, HDR uit, 125% zoom,
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle apparatuur losgekoppeld behalve PC en monitor, interferentie blijft hoorbaar.
- Laatste drivers van AMD geïnstalleerd na oude drivers met DDU verwijderd te hebben.
...
Een paar weken geleden mijn videokaart geupgrade en sindsdien loop ik tegen twee problemen aan:
- Op sommige video-sites (youtube bijvoorbeeld) verschijnen er soms witte vlakken en balken in beeld. Dit gebeurt altijd na een scroll-beweging. Het komt alleen voor tijdens het browsen in Firefox.
:strip_exif()/f/image/5s2zXES51tEhfpnHnCqnx5Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
- Wanneer de kaart belast wordt hoor ik hem 'werken' over de audio en niet zo zachtjes ook. Bij in en uitzoomen van grote afbeeldingen, tijdens het gamen, tijdens het scrollen door een topic hier, etc. Het probleem treedt pas op zodra de pc warm is.
Ik vroeg mij af of beide klachten kunnen wijzen op een hardware-probleem. Heb ik een brakke kaart ontvangen of is er wat anders aan de hand?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro
Firefox
3440x1440 @ 144 Hz, HDR uit, 125% zoom,
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Corsair Force MP510 960GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 301,02 | € 301,02 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master TX3 i | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Aerocool Aero-500G RGB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7700 XT Gaming OC 12G | € 451,- | € 451,- |
1 | Kabels | Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart | € 12,99 | € 12,99 |
1 | Monitors | Iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1 Zwart | € 569,- | € 569,- |
Totaal | € 0,- |
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle apparatuur losgekoppeld behalve PC en monitor, interferentie blijft hoorbaar.
- Laatste drivers van AMD geïnstalleerd na oude drivers met DDU verwijderd te hebben.
...