• rbaalen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:46
Hallo,

Ik heb een Altherma WP en heb de temp. Ingesteld op 17 graden gedurende de nach en werkdag. Toch zie ik de warmtepomp verbruiken terwijl er geen warmte vraag is vanuit de thermostaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJbn4_W01UBZynuQpDYv0cIFu8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R9CHoXpJRv8Casf5hjBo2hDA.png?f=fotoalbum_large

Ook blijft de temperatuur in huis rond de 19,5 graden. Hoe kan dit, iemand een idee ? Of een richting waar ik naar meer info (activity log) kan zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vo6szpYPu77oD0XF2QZhqHVnx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xn5U5261ZTCswQN8kttQyv6K.jpg?f=fotoalbum_large

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Onderste screenshot is Honeywell app denk ik?

Warmtepomp kan niet zo goed overweg daarmee, ik had Tado maar moest er afscheid van nemen.

Nu heb ik het wel allemaal via warmtepomp goed kunnen inregelen (finetuning).

• rbaalen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:46
Lelletje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:29:
Onderste screenshot is Honeywell app denk ik?

Warmtepomp kan niet zo goed overweg daarmee, ik had Tado maar moest er afscheid van nemen.

Nu heb ik het wel allemaal via warmtepomp goed kunnen inregelen (finetuning).
`
Ik denk niet dat het bij mij zo eenvoudig is omdat mijn zones worden geschakeld met een Honeywell Home HCC100. Dus dan is EvoHome wel een logische keuze.

Net ontdekt dat de WP niet ingeschakeld stond op "externe thermostaat". Daarnaast hebben ze hier een zone "open" gelaten om debiet problemen te voorkomen. Nu omgezet en we gaan we het weer even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill the Kid
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-05 12:48
Ik heb mij Daikin EBLA06 monoblock op uitgaande watertemperatuur regeling staan.
Deze temperatuur kan ik helaas niet lager instellen dan 25graden C.
Ook wanneer ik hem via de Scheduler instel kan ik de temperatuur niet bepaalde periodes op bv 20graden instellen. Graag wil ik de WP bepaalde periodes (over de dag) via de Scheduler uit- of laag zetten .
Weet iemand een oplossing hiervoor?