Vraag

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 10:17
Mijn vraag
Ik heb ooit voor een oude harde schijf een behuizing gekocht. Deze kan netwerk-toegang geven. Ik heb deze aangesloten op een router en ik kan deze zien op mijn netwerk. Ik kan in het admin-menu komen, maar daar houdt het voor mij op. Ik heb onvoldoende kennis om de bestanden op deze schijf te benaderen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De schijfbehuizing die ik heb is een Conceptronic Grab'n'Go netwerk (LAN) hard disk box. Ik heb de handleiding gevonden, maar deze is nog uit het Windows XP tijdperk en ik weet niet hoe ik de instellingen zo moet zetten dat ik toegang krijg tot de bestanden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus de handleiding gevonden. Ik kan niet in het admin-menu komen via de laptop van mijn werk. Met een andere laptop kan ik wel in het admin-menu komen. Door via de verkenner en de rechtermuisknop te drukken kom ik in adminmenu in mijn browser. Ik kan hem niet op een andere manier benaderen. In de XP-situatie kon je via de rechtermuisknop een harde-schijf letter toewijzen. Dat lukt me dus niet en ook op andere manieren kom ik niet bij de bestanden.

Ik heb dus niet genoeg kennis om via google de goede zoektermen te formuleren dus ik hoop dat iemand hier me op weg kan helpen.

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 16:42
Het beste advies is gooi dat ding in de kliko, koop een usb behuizing en stop die disk daar in.

Als je met je PC toch toegang wilt krijgen moet je allereerst smb1 in Windows weer aanzetten, want de hogere versie van smb zal hij niet ondersteunen.
Daarna kijk je welk ipadres die Conceptronics gekregen heeft en dan kun je in de verkenner hem bereiken via dat ipadres.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 10:17
Ik heb net een nieuwe case besteld.