Hallo allemaal,
Ik heb een vraag waar ik al een tijd informatie over aan het zoeken ben, helaas kom ik er niet goed achter welke onderdelen ik nodig heb. Ik vergelijk de onderdelen via userbenchmark, alleen dan staat er dat iets sneller is maar is het ook beter voor Revit.
Momenteel heb ik een workstation die ik gebruik voornamelijk voor grote bestanden in Revit. Ook maak ik af en toe gebruik van 2D tekenen in Autocad. Maar ik merk zelf dat het inladen van Revit soms nog te lang duren, hierdoor ben ik opzoek naar wat nieuws/beters.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Revit/Autocad
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 3000 en 5000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3x scherm Samsung LS27A600U
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een geheel nieuw samengesteld computer, voor de toekomst die zware bestanden makkelijk kan inladen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dit is er niet, wel het geen wat het beste aansluit op elkaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Als iemand mij kan uitleggen, of dit verstandig is voor een computer en de levensduur.
Wat verwacht je van ons?
Een juiste afweging van hardware onderdelen, en een vergelijking met wat ik nu heb en wat er nu niet goed zou zijn met de samenstelling.
Workstation op dit moment:
Nu heb ik als GPU de A5000 ik ga ervanuit dat dit voldoet voor grote bestanden, en mijn vraag is of de nieuwe versie van de Nvidia 5090 ook goed werkt met andere drivers.
Hoe zou de computer er uit zien als het gaat om de onderdelen als je zware BIM bestanden moet inladen in Revit.
Zou iemand mij verder kunnen helpen, daar zou ik erg blij mee zijn.
Momenteel is de computer die ik nu gebruik niet overclocked, is dit verstandig om te overwegen?
Groeten,
Dennis
Ik heb een vraag waar ik al een tijd informatie over aan het zoeken ben, helaas kom ik er niet goed achter welke onderdelen ik nodig heb. Ik vergelijk de onderdelen via userbenchmark, alleen dan staat er dat iets sneller is maar is het ook beter voor Revit.
Momenteel heb ik een workstation die ik gebruik voornamelijk voor grote bestanden in Revit. Ook maak ik af en toe gebruik van 2D tekenen in Autocad. Maar ik merk zelf dat het inladen van Revit soms nog te lang duren, hierdoor ben ik opzoek naar wat nieuws/beters.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Revit/Autocad
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 3000 en 5000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3x scherm Samsung LS27A600U
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een geheel nieuw samengesteld computer, voor de toekomst die zware bestanden makkelijk kan inladen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dit is er niet, wel het geen wat het beste aansluit op elkaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Als iemand mij kan uitleggen, of dit verstandig is voor een computer en de levensduur.
Wat verwacht je van ons?
Een juiste afweging van hardware onderdelen, en een vergelijking met wat ik nu heb en wat er nu niet goed zou zijn met de samenstelling.
Workstation op dit moment:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 449,90 | € 449,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 171,74 | € 171,74 |
1 | Videokaarten | PNY RTX A5000 | € 2.427,- | € 2.427,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 109,- | € 109,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 102,90 | € 102,90 |
Totaal | € 3.515,34 |
Nu heb ik als GPU de A5000 ik ga ervanuit dat dit voldoet voor grote bestanden, en mijn vraag is of de nieuwe versie van de Nvidia 5090 ook goed werkt met andere drivers.
Hoe zou de computer er uit zien als het gaat om de onderdelen als je zware BIM bestanden moet inladen in Revit.
Zou iemand mij verder kunnen helpen, daar zou ik erg blij mee zijn.
Momenteel is de computer die ik nu gebruik niet overclocked, is dit verstandig om te overwegen?
Groeten,
Dennis
[ Voor 62% gewijzigd door dzmennel op 20-02-2025 15:15 . Reden: Betere informatie aanleveren. ]