Kan Unifi GateWay Max niet adopteren in mijn Cloud Key

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• pvdspoel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-02 17:00
Van de week heeft mijn oude en trouwe UGW de geest gegeven, dus snel een UGW Max besteld. Vandaag binnen gekregen, maar op de een of andere manier kan die nieuwe niet geadopteerd worden in mijn Cloudkey (G1)

Als ik naar http://unifi/setup/connect-controller ga, verschijnt mijn Cloudkey netjes in de lijst, maar is 'greyed out', en kan hem dus niet kiezen. En als ik de muis er boven laat hangen krijg ik een pop-up met 'Need updating Network Application to support UGX Max'.

De versie van de Cloudkey console software is: 7.2.97-18705-1, en is ook de laatst beschikbare, want zoeken naar een nieuwere versie zegt de software dat ie 'Up to Date' is.

Nu heb ik het vermoeden dat de UGW Max wellicht te nieuw is voor mijn Cloudkey console sofware, maar die bevat de laatst beschikbare versie. Heeft iemand hier ervaring mee ? Moet ik wellicht ook een nieuwe Cloudkey aanschaffen (UCK-G2) ?

Beste antwoord (via pvdspoel op 20-02-2025 16:39)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 10:55

jurroen

Security en privacy geek

De eerste generatie UCK is EOL. Dat gaat 'm dus niet worden. Je kunt een tweede generatie aanschaffen - of misschien makkelijker, de UniFi Network controller op een Raspberry Pi, VPS of iets installeren.

Als je daar geen ervaring mee hebt is misschien het installatie script van Glenn Rietveld wat voor je.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien het feit dat we bij versie V9.0.114 zijn is dat wel waarschijnlijk. Overigens als je niets hebt met mooie statistieken etc kan je prima de software op een computer gebruiken om alles te configureren. Of als je al een NAS of server hebt het erbij draaien in een docker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Welke cloudkey heb je? Beter lezen.

[ Voor 150% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-02-2025 15:15 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 10:55

jurroen

Security en privacy geek

De eerste generatie UCK is EOL. Dat gaat 'm dus niet worden. Je kunt een tweede generatie aanschaffen - of misschien makkelijker, de UniFi Network controller op een Raspberry Pi, VPS of iets installeren.

Als je daar geen ervaring mee hebt is misschien het installatie script van Glenn Rietveld wat voor je.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik zou idd gewoon zelf een controller gaan draaien, lokaal zoals @jurroen zegt.
Doe ik zelf ook, werkt prima, en middels vpn kan ik er ook vanaf afstand bij.

[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-02-2025 15:42 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:07
pvdspoel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:29:
Nu heb ik het vermoeden dat de UGW Max wellicht te nieuw is voor mijn Cloudkey console sofware, maar die bevat de laatst beschikbare versie. Heeft iemand hier ervaring mee ? Moet ik wellicht ook een nieuwe Cloudkey aanschaffen (UCK-G2) ?
Was het niet veel logischer geweest om gelijk de Cloud Gateway Max te kopen voor hetzelfde bedrag?

• pvdspoel
TweakGP schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Was het niet veel logischer geweest om gelijk de Cloud Gateway Max te kopen voor hetzelfde bedrag?
Achteraf wel ja, maar toen wist ik nog niet dat mijn huidige Cloud Key te oud is en niet meer compatible was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvdspoel
jurroen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:15:

Top! Ga ik mee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:07
pvdspoel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Achteraf wel ja, maar toen wist ik nog niet dat mijn huidige Cloud Key te oud is en niet meer compatible was.
Dan stuur je 'm toch terug? De Cloud Gateway max is verder identiek en kost hetzelfde...

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 20-02-2025 17:06 ]

Pagina: 1