Vraag

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik heb een huis gekocht met daarin een alarmsysteem. Diverse infraroodsensoren en een aantal deursensoren. Ik heb echter geen codes of documentatie gekregen bij de overdracht. Daar de vorige bewoner niet meer te bevragen valt, is die codes alsnog krijgen helaas geen optie. Omdat ik wat ik dacht dat een oude deurbel is probeerde te verwijderen, maar het alarm van de installatie bleek te zijn, heb ik het kast in de meterkast opengeschroeft om daar de stroom en batterij af te koppelen. In dat kastje vond ik oude codes maar geen van die werkten.

Ik kan niet heel veel vinden over deze systemen. Ik heb hier denk ik een handleiding te pakken, maar het aantal codes (installateurscode, PIN code installateur, gebruikerscodes, PIN hoofdgebruiker) is enorm groot en uiteraard is voor het opnieuw instellen de oude code nodig.

Ik geloof dat ik met een jumper kan resetten, maar alle aangesloten systemen weer ingeven zou ik liever niet hoeven doen, ik weet niet eens hoeveel dat er precies zijn. Ook zie ik dat eea af hangt van of het ding conform EN 50131 is ingesteld, dan kun je minder.

Wie weet of ik nog iets met dit systeem kan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
Systeem had geen onderhoudscontract of meldkamer meer gekoppeld? Anders zou je het via die weg kunnen proberen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01
Nope, die waren al (ik weet niet hoelang) opgezegd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos