• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 16:07
Ik heb sinds een paar dagen dat de rechter speaker een beetje vervormd/schel klinkt, iemand anders dit wel eens gemerkt? Gaat in dit geval om een 16'' M4 pro

Ik dacht in begin, nou die videos van nu klinken ook voor geen meter meer. Tot ik eens verder ging testen.

Als ik de balance slider helemaal naar links zet klinkt het vele male beter, als ik hem naar rechts zet klinkt het meeste heel schel/vervormd.

Bij fluisteren hoor ik het dan weer minder.

Ik heb hem al eens gereboot en vond ook deze op internet om eens te proberen:
cd /Library/Preferences/Audio
sudo rm com.apple.audio.*

Als ik bedrade earpods of luister via mijn airpods heb ik het niet.

Ik wilde kijken of ik het in een ander OS ook heb maar linux en M4 kun je wel ver vergeten.

Klinkt mij in de oren als een defecte speaker :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je de balance slider bedoelt in de Sound Settings? Je kunt eventueel nog proberen te spelen met de instellingen in de Audio MIDI Setup tool die je in de Applications/Utilities kunt vinden. Daar kun je wat meer installingen aanpassen voor je Macbook Pro Speakers, zoals bijvoorbeeld de samplerate (standaard 48 kHz, maar je kunt het ook hoger of lager zetten). Als dat niets oplevert, kun je beter bij Apple of een Authorised Service Provider langsgaan (of online contact opnemen met Apple Support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 16:07
Ja klopt die bedoelde ik. Had er ook 2 opnames van gemaakt, 1 links en 1 rechts en deze laten horen aan apple support en volgens deze persoon is dit een hardware probleem.

Beetje jammer wel, maar is niet anders (kan er toch niks aan veranderen), dus nu onder garantie laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:28
Ik heb precies hetzelfde met mijn 16" M1 Pro, al ruim buiten de garantie helaas, dus leef er maar mee :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno