• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:01
Wij hebben een aangebouwde geisoleerde garage die onverwarmd is (A++++ woning).
Deze garage is opgedeeld in 2 delen, waarvan 1 deel speelkamer is/wordt. Deze is ook verbonden met een deur naar de woonkamer.

Nu heb ik er een stopcontact punt zitten voor een radiator en zijn we zoekende wat voor radiator we het beste kunnen monteren. De ruimte is 9m2 klein.

Ik kom niet helemaal uit met het verschil tussen een infrarood en elektrische verwarming.
Infrarood schijnt zuiniger te zijn, maar is dit wel geschikt om deze ruimte te warmen en permanent op temperatuur te houden (20gr)?

Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een Adax Clea Elektrische radiator / 340 x 606 / 400 Watt / Wit radiator.
Of een CREATE WARM MINIMAL IR Infrarood wandverwarming met WiFi.

Wat zouden jullie adviseren?
De eis is dus: permanent op temperatuur houden (er stroomt ook warmte van woonkamer naar garage via de binnendeur) en zo zuinig mogelijk.

Hieronder een foto van de ruimte / locatie voor de radiator.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgRAhJX2lzBb3tZxNYCT0O0ZXtc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWNdlBaCcLZmKW2LZiucJNKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
infrarood gaat deze ruimte niet verwarmen

denk beter aan zoiets

https://www.millstore.nl/...eelverwarming-gl600wifi3/

ook temperatuur regelbaar fysiek en ook via app

en eventueel kan het bij een dynamisch energiecontract rekening houden met de tarieven

[ Voor 34% gewijzigd door boyette op 20-02-2025 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Infrarood kan niet wat jij wilt. Het is geschikt om iemand warm te houden (middels infraroodstraling) die er vlakbij zit maar het kan geen ruimte verwarmen.

Electrisch is goedkoop in aanschaf maar duur in het gebruik.

Duur in aanschaf maar relatief goedkoop in het gebruik is een lucht-lucht-warmtepomp (airco in de volksmond).

• Draakje5
Bedankt! Een airco ga ik niet ophangen voor 9m2, we hebben er al 2 geplanned staan voor de woonkamer en boven. Dus dan blijft een elektrisch paneel over. De ruimte is goed geisoleerd dus ik hoop dat als het op temperatuur is, deze goed vasthoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:49:
infrarood gaat deze ruimte niet verwarmen

denk beter aan zoiets

https://www.millstore.nl/...eelverwarming-gl600wifi3/

ook temperatuur regelbaar fysiek en ook via app

en eventueel kan het bij een dynamisch energiecontract rekening houden met de tarieven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xRZvmq9gGwXPow-w4bZBvEbGmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFJ8sFdyGyFqvzzMeAG7pcU2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28
Draakje5 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:06:
Bedankt! Een airco ga ik niet ophangen voor 9m2,
Zo zuinig mogelijk is dus gewoon niet je echte interesse….

IR is niet bedoeld voor verwarming. Het is voor lokaal comfort geven in een te koude ruimte.

Dus blijft gewoon de duurste gebruik optie over… ventilator kachel… elektrische radiator… precies even duur.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ronald schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Zo zuinig mogelijk is dus gewoon niet je echte interesse….

IR is niet bedoeld voor verwarming. Het is voor lokaal comfort geven in een te koude ruimte.

Dus blijft gewoon de duurste gebruik optie over… ventilator kachel… elektrische radiator… precies even duur.
In de post direct boven je laat TS zien dat 'ie inmiddels al een kachel gekocht en opgehangen heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
Pagina: 1