Ruimte tussen opsluitband en aanbouw

Pagina: 1
Acties:

• BasvB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 09:46
Enige tijd geleden is er een aanbouw aan het huis gekomen. Deze ligt iets hoger dan het terras, waardoor het vanaf de buitenkant aan de onderkant er rommelig uit zag. Je zag daar nog een stuk betonbekisting en een soort folie van de isolatie.

Bij de aanleg van een nieuw terras ervoor gekozen om opsluitbanden rondom de aanbouw te plaatsen zodat het een strakker geheel werd. Dat is gelukt.

Er zit een kier tussen de opsluitbanden en de aanbouw. Dit kan en strakker en nu vallen er natuurlijk blaadjes en andere rommel in. Waarmee zou ik dit het beste kunnen opvullen?

Zelf dacht ik aan opvullen met wit zand/metselzand en vervolgens afkitten met rubber seal (https://www.gamma.nl/asso...er-310-gr-zwart/p/B201461). Zijn er bezwaren tegen te verzinnen tegen deze manier of heeft iemand een beter idee om dit netjes en duurzaam af te werken?

Dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxdIv3VcE46bzebD6NroTHL-wgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TxbQQwDsc6X4zz4cImb7jiAx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
de dikste compriband die je kan vinden erin.

Dat stukje kierende multiplex hier onderaan de hoek, pak je die ook nog even mee met iets?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• BasvB
Kijk, daar had ik nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd. Dat lijkt inderdaad te zijn wat ik nodig heb. Gewoon ertussen frotten en dan zet het uit dus? Dan hoeft het niet meer afgekit te worden of iets?

Het kiertje was ik van plan op te vullen met siliconenkit.

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:24
Weet je, afkitten is altijd super netjes... de eerste weken...
Dan verkleurt het, gaat los zitten, scheuren.
Die compriband alleen gaat nu en op de lange duur prima zijn 😉

• No Hands
  • Nu online
BasvB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:08:
Kijk, daar had ik nog nooit van gehoord. Weer wat geleerd. Dat lijkt inderdaad te zijn wat ik nodig heb. Gewoon ertussen frotten en dan zet het uit dus? Dan hoeft het niet meer afgekit te worden of iets?

Het kiertje was ik van plan op te vullen met siliconenkit.
Ja compriband koop je met twee waardes, de ingedrukte en opgezwollen waarde. Dus koop het zo dik als het erin past en dan zwelt het vanzelf op nar maximaal. Kit is dan niet nodig.
Hoe dikker de compriband hoe beter het bestendig is tegen alle invloeden van buitenaf.

Siliconenkit kun je niet schilderen. Als je dat hoekje nog eens wil schilderen vervloek je je siliconen.

[ Voor 7% gewijzigd door No Hands op 20-02-2025 09:27 ]

• BasvB
Check, compriband it is!

En overschilderbare buitenkit voor de hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13:05
Butyleenkit (zwart) kan ook. Deze kit blijft flexibel en tot zekere hoogte zelf herstellend en ook nog overschilderbaar. Het wordt gebruikt o.a. voor dilatatie voegen in muren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Off-topic: Waarom heb je er uberhaupt voor gekozen om bij aanleg van een nieuw terras zo opsluitbandjes langs de woning te leggen en niet gewoon het terras wat hoger te laten aanleggen?

On-topic: compriband is je beste keuze nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
Ik begrijp je vraag, maar daar zit een idee achter.
Anders kan de achterdeur en de deuren van de schuur en garage niet meer open. Dus dit leek me de betere oplossing :)
Het terras is al hoger dan de vorige, maar dit is het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 21:49
Kunt er ook een mooie rugvulling in drukken en dan een Saba kit gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Waarom wil je het dicht hebben? Ik zou hem afvullen met fijn split, dan kan het evt nog wel ademen als er vocht uit wil vanonder je kozijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
Omdat er blaadjes e.d. in vallen op het moment. En ziet er wat netter uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
deWit schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:34:
Waarom wil je het dicht hebben? Ik zou hem afvullen met fijn split, dan kan het evt nog wel ademen als er vocht uit wil vanonder je kozijn...
Split is ook nog wel een goed idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
Jullie laten me nu weer twijfelen. Heel fijn split is de makkelijkste optie natuurlijk, maar ik weet niet wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Je hebt ook joint-breed van PTB afhankelijk hoe breed de voeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 07:04
Split is wat handiger wanneer je straat gaat zetten en verzakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 23:14
Compriband is niet bedoeld voor horizontale toepassing, al zou dat voor deze toepassing niet echt heel erg zijn (niet waterdicht als er continu water op staat).
Je zou wel een rugvulling er in kunnen doen, en dan met de juiste kit afwerken (polymeer grijs of zwart).

Beter oplossing zou inderdaad zijn vullen met zand of grit/split.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
BasvB schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:59:
Enige tijd geleden is er een aanbouw aan het huis gekomen. Deze ligt iets hoger dan het terras, waardoor het vanaf de buitenkant aan de onderkant er rommelig uit zag. Je zag daar nog een stuk betonbekisting en een soort folie van de isolatie.

Bij de aanleg van een nieuw terras ervoor gekozen om opsluitbanden rondom de aanbouw te plaatsen zodat het een strakker geheel werd. Dat is gelukt.

Er zit een kier tussen de opsluitbanden en de aanbouw. Dit kan en strakker en nu vallen er natuurlijk blaadjes en andere rommel in. Waarmee zou ik dit het beste kunnen opvullen?

Zelf dacht ik aan opvullen met wit zand/metselzand en vervolgens afkitten met rubber seal (https://www.gamma.nl/asso...er-310-gr-zwart/p/B201461). Zijn er bezwaren tegen te verzinnen tegen deze manier of heeft iemand een beter idee om dit netjes en duurzaam af te werken?

Dank voor het meedenken!

[Afbeelding]
vullen met dezelfde voeg afdichting als tussen je tegels?

anders dit; https://www.jonksierbestr...egmortel-easy-basalt-15kg
of soortgelijke producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
Nog meer opties? :D

Ik ga denk ik eerst even kijken hoe het met het fijnste spit gaat. Dat matcht wel goed qua kleur en is het meest makkelijk aan te brengen. Even kijken hoe strak het wordt en of het er niet uitregent.
Dichtmaken met voegmortel kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvB
Klusje van niks met het fijnste zwarte split wat er lag. Ziet er strak uit. Tijd zal leren of het langere tijd goed blijft.
Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:19
Maar wat is dat voor rare constructie met die 'plint' van multiplex tegen je gevelbekleding? Daar komt van boven water in zo en binnen 2 jaar is t verrot... Zou het sowieso een paar keer heel goed schuren en in de verf zetten want je ziet de lagen van de multiplex nu gewoon door de verf heen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvB
Het was eerst een veranda, deze is omgebouwd tot uitbouw. Dus het is iets anders dan dat het anders ontworpen zou zijn.
Extra verflaagje na het kitten kan geen kwaad inderdaad.
Pagina: 1