Elektriciteit via dekvloer naar buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-09 12:46
Met de verbouwing willen we wat loze leidingen voor elektra in tuin, de toekomstige laadpaal, en ook al de daadwerkelijke aanvoer van elektriciteit voor stroom voor de warmtepomp aan laten leggen. Nu hoor ik dat het plan is om dat via de dekvloer te laten lopen, en dan door gevel naar buiten.

Gebeurt dit vaker? Krijg je geen koudebruggen en mag je op zo'n hoogte wel naar buiten met elektra?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:41
Ja, minuscuul en geen idee waarom dat niet zou mogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:25
@Timdows normaliter als je electra door de tuin trekt dan moet je een minimale diepte (iets van 50 centimeter geloof ik?) aanhouden. Ik vermoed dat daar de vraag vandaan komt. Voor het naar buiten trekken van electra is die diepte niet relevant, als je daarna maar (als je bijvoorbeeld richting de schuur trekt) wel wat dieper de grond in gaat.
Dat is eigenlijk puur en alleen zodat je niet met je schepje in het voorjaar fanatiek de plantjes gaat plaatsen en dan op 10 centimeter direct door je kabels heen zit.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat er al meteen vloerverwarming in die vloer komt? Zo niet, dan is het wel zo handig om de stroom diep genoeg of langs de muur te leggen (anders komt de frezer voor de vloerverwarming hem bij elke baan tegen)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 20-02-2025 07:42 ]

• M4inDC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-09 12:46
Dank voor de antwoorden, stelt mij gerust. _/-\o_

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
kan dat niet gewoon door de kruipruimte en dan door de fundering? dan zit je gelijk op diepte en heb je hooguit koudebrug in je kruipruimte ipv van in je vloer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

Fe2O3

Ja das roest

Neem aan dat ze het gewoon afdoppen naar buiten, en niet loze buizen in de tuin gaan leggen?

En dat zal onder het maaiveld zijn, in je fundering dus.

Geen probleem, sterker nog, hoe meer doorgangen hoe beter; ben je lekker flexibel met uitbreiden straks itt gatenboren door muren en fundering.

Dum de dum

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Bij ons ging het ook zo, vanuit de garage weliswaar, op vloerniveau (niet eens onder of in) naar buiten en dan de diepte in.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Is er een tuinhuis of losse garage? Dat is een ideale plek om naartoe te lopen met PCV regenpijp van 110, enkel bochten van 45°, vanaf de meterkast. Als dat meegenomen wordt met de grondwerken, dan is dat nagenoeg gratis (er moeten toch al nieuwe afvoerleidingen gelegd worden)
Daar trek je achteraf met gemak alle bekabeling en waterleiding die je wil door: en je hebt geen dure grondkabel nodig.

Van die rode ribbelbuis, daar doe je niemand een plezier mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1