Probleem na opwarmen buffervat remeha calenta ace CW6 40l

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaan1234
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-05 12:11
Hallo,

Onze Remeha Calenta CW6 40 liter verwarmt regelmatig de interne buffervat (boiler). Het valt ons op dat na het verwarmen het zo´n 15 minuten duurt voordat de ketel weer gaat branden voor de CV en hierna gaat hij heel lang op 35 graden branden en pas na 15 minuten wat hoger branden. Dit terwijl de thermostaat in de woonkamer op vraag staat. De temperatuur in de woonkamer zakt uiteindelijk hierdoor waardoor de ketel daarna weer heel hoog gaat branden. Dit gaat door totdat we weer opnieuw warm water gebruiken of wanneer het interne buffervat weer wordt verwarmd (iedere 2-3 uur). De installateur heeft al de CP700 van 2.0 naar 0.0. gezet, Ook zijn de pomp parameters gecontroleerd op tapwater bedrijf.Toch heeft dit nog niet het gewenste effect.

Op dit schema van de slimme meter kun je goed zien dat dit gedrag zich voordoet en op deze manier krijgen we de woning niet goed warm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRqugFY-fDurO99jAy6OaOdf2qo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gEDFcvyClVtdhM5ng8mJVObK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnSGYe5za0lfXmU9tVXiUQGucEg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hBj9uwN6zyyJeAWrhxfDzUWt.jpg?f=user_large

We hebben radiatoren en vvw. De installatie is recent geheel waterzijdig ingeregeld mbv echo en warmtemeter door technische mensen van de leverancier zelf.
Dit probleem komt volgens mij echt vanuit de ketel. Het buffervat wordt verwamt en daarna stopt de ketel zo'n 15 minuten. Ik las in het forum dat iemand anders dit probleem ook had. Diegene benoemde dat het tijdens of nadat het buffervat was opgewarmd dit hete water ook hun cv-leiding in liep en dat dit veroorzaakte dat de ketel stopte met verwarmen (antipendelstoring?). Wij hebben echter geen melding van een storing.

Ik zou graag willen weten of er iemand is die dit probleem met de ketel + buffervat herkent en een eventuele oplossing heeft.