Hulsanker verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjanssen63
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 22:10
Ik wil een bout uit een hulsanker draaien, maar vermoedelijk zit de hulsanker los en draait dus mee.
Hoe kan ik deze bout toch verwijderen.
Ik heb geprobeerd om de bout er verder in te slaan, zodat het hulsanker weer vast komt te zitten, maar dit heeft niet geholpen.
groet Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47

Onbekend

...

Hoeveel ruimte heb je daar omheen?
Het meest eenvoudige is door een extra schroef schuin tegen het anker aan te schroeven, zodat deze vast komt te zitten en je de bout er uit kunt draaien. (Waarschijnlijk moet je het gat dus iets groter maken, of een klein gat ernaast zodat je die extra schroef onder een hoek van zo'n 20 graden er tegenaan kunt schroeven.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

Fe2O3

Ja das roest

Je hebt dus een los anker in de muur?

Een bout met zelftappende schroefdraad ie oversized is erin draaien; en, daarmee het anker eruit trekken. Evt. platte schroevendraaier tussen anker en muur om het anker tijdelijk klem te zetten.

Als het anker magnetisch is kan je misschien met een goeie magneet net genoeg eruit krijgen om grip te krijgen met een tang oid.

Schroevendraaier tussen anker en muur om hem vast te zetten. Al gok ik dat je de bout rot heb geslagen. Grof geweld is dan wat je overhoudt.

[ Voor 17% gewijzigd door Fe2O3 op 20-02-2025 09:15 ]

Dum de dum