Marges/bladspiegel instellen in Outlook mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:44
Dag,

Ik heb Outlook 2021 op mijn Mac en het lukt me niet in de opmaak van berichten een bladspiegel c.q. marges in te stellen. De tekst loop van links naar rechts over het gehele scherm en zo wordt hij ook verzonden.

Weet iemand hoe en waar ik dat kan aanpassen

Alvast veel dank.

Wim

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:06
Dat is precies de bedoeling. Als je marges gaat instellen kan het er bij de ontvanger verkeerd uitzien wanneer die een kleiner scherm gebruikt dan jij. Daar zal je dan dezelfde brede marges hebben en een smalle lange tekst er tussen. Beter maak je het venster waarin je de mail schrijft kleiner.

Volgens mij kan je in Outlook voor Mac ook geen marges instellen. Als je het écht wilt zou je een tabel kunnen invoegen van 3 kolommen en alleen de middelste kolom gebruiken voor de mailtekst.

Maar nogmaals: hoe gaat het er bij de ontvanger uitzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik ga altijd hardop schelden als ik e-mails krijg die opgemaakt zijn alsof het een A4-tje is.
Dat is op je telefoon namelijk onmogelijk om te lezen. Of de letters zijn te klein, of je moet zover in zoomen dat je elke regel van links naar rechts moet scrollen.

Alsjeblieft, probeer dit soort opmaak-restricties niet toe te passen in e-mails. Je weet nooit op wat voor apparaat je mail gelezen gaat worden.

• WimHut
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:44
Dank voor de antwoorden.

Een vraag die blijft hangen: als ik mijn mails (die dus over de volle breedte zijn getypt) naar mezelf stuur ontvang ik ze ook in dezelfde, lastig leesbare, breedte. Ik ging er dus vanuit dat iedereen ze in dat format ontvang.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

WimHut schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:24:
Dank voor de antwoorden.

Een vraag die blijft hangen: als ik mijn mails (die dus over de volle breedte zijn getypt) naar mezelf stuur ontvang ik ze ook in dezelfde, lastig leesbare, breedte. Ik ging er dus vanuit dat iedereen ze in dat format ontvang.
Een beetje mailprogramma (en browser) zal gewoon netjes de regellengte aanpassen aan de breedte van het venster. Net als Notepad dat ook kan ;)

Als je mailprogramma dat niet doet, is het misschien een idee om eens in de instellingen te duiken en te kijken of er niet ergens een vinkje te veel uit (of aan) gezet is.

Maar zoals gezegd: Enters aan het eind van een regel zijn uit de tijd dat je op dooie bomen typte... Je ramt op enter aan het eind van een alinea. En vaak voegt je mailprogramma (of tekstverwerker dan ook nog wat extra wit toe, voor de volgende regel.)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm