Elektra voor spiegel achter nis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-05 23:18
Momenteel zitten wij in een verbouwing en onze aannemer is bezig met de badkamer. Nu hebben ze voor het maken van een nis bij de inloop douche eerst een gat gemaakt ter hoogte van waar de elektra omhoog komt voor de spiegel. Mijn aannemer gaf aan dat ze de draden hebben geïsoleerd en dat er ook aarde aanwezig is. Het zit me toch niet helemaal lekker omdat ik niet weet hoe ze dit uiteindelijk hebben aangepakt en vraag me af wat jullie tweakers hiervan vinden. Inmiddels is de nis dicht en moet alles nog gevoegd en gekit worden. Ik ga dit uiteraard ook nog bespreken met mijn aannemer, en hopelijk hebben ze er een goed verhaal bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFEzATX33dYaSvOvOBytlhDZRfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m70leCcqUDziao5B590f0hpX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uD9JbEViP3-G-KF8X4_INzYLE1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQujcnSQ5cNisJwy2LeXDr0P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Emptyy op 19-02-2025 18:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:08
elektra hoort in een buis, wat die man ook zegt. en anders had hij een kabel met mantel moeten pakken ipv los draad.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57

BCC

Netjes ? Nee - alternatief was met een buis om de nis heen of gewoon een snoer. Het lijkt me niet direct gevaarlij, maar als er ergens water in blijft staan, dan is het wel zo’n nisje.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 19-02-2025 19:15 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:04

Aight!

'A toy robot...'

Waarschijnlijk geen ruimte om een buisje te frezen (of geen zin).

Maar ach, als kabels niet beschadigt zijn moet het vast wel goed komen anders had hij het ook niet zo gedaan toch? Doet de stroom het als het aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
Aight! schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:21:
Waarschijnlijk geen ruimte om een buisje te frezen (of geen zin).

Maar ach, als kabels niet beschadigt zijn moet het vast wel goed komen anders had hij het ook niet zo gedaan toch? Doet de stroom het als het aanstaat?
Stroom doet het gewoon, maar ze hadden idd geen ruimte voor een buisje. Ik heb de aannemer inmiddels gesproken, en er waren ook nog wat andere punten die niet helemaal naar wens waren. We gaan dit gewoon laten aanpassen zodat het niet meer door de nis loopt (moest toch nog wat veranderd worden qua tegelwerk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:16

Vliegvlug

Flight Simple

Lekker dit, als de voeg van de nis het in de toekomst begeeft loopt het water die pvc buis in. Waar loopt die heen, hoop niet direct je groepenkast in! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het is volgens mij wel in zijn geheel een youtube shorts "handige"oplossing. Volgens mij kijken we op de eerste foto tegen de achterkant van een tegel aan, dus 2 tegels en een beetje lijm houden de boel overeind. ik zou dat al niet willen en de 230v oplossing al helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 19-02-2025 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
twain4me schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:35:
Het is volgens mij wel in zijn geheel een youtube shorts "handige"oplossing. Volgens mij kijken we op de eerste foto tegen de achterkant van een tegel aan, dus 2 tegels en een beetje lijm houden de boel overeind. ik zou dat al niet willen en de 230v oplossing al helemaal niet.
Je vergeet de plasticjes van nivelleersysteem 😂

230V oplossing is niet acceptabel. Dat had gewoon netjes langs het nisje geleid moeten worden, ingefreesd in de muur, netjes in een buisje. Al snel een half uurtje extra werk.

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 19-02-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
Thnx allemaal, voldoende input om dit te laten veranderen:-)
Pagina: 1