Toon posts:

Speakers voor Dolby systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:
-Sony STR-DE225 Dolby Prologic versterker (5x40 watt)
-2 x Jamo D115 (Long term 75 watt/Short term 115 watt)
-Jamo Center 40 (Long term 60 watt/Short term 90 watt)

De rear speakers zijn gare Sony 1wegs speakertjes die meegeleverd werden met de versterker.
Ik wil nu mijn Jamo D115's paralel schakelen met 2 andere speakers, welke speakers zijn hiervoor geschikt? Ik zag bij de Megapool 2 Jamo Studio 180's voor 299 piek als set.
Dit is redelijk goedkoop... maar is het de moeite waard? Heeft de versterker wel genoeg vermogen hiervoor?

P.S. Kom alsjeblieft niet aan met (te) dure speakers/versterkers, dit is dus *budget*.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Ik zal niet aankomen met al te dure spullen. Maaruh, ik zie het nut niet van vier fronts. Zeker als je verschillende speakers hebt, klinkt dat erg beroerd.

Wat ik zou doen is een paar B&W Dm303s of iets vergelijkbaars kopen, kost zo'n 500,- a 600,- per setje. En dan doe je de Jamo's naar achteren.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zaterdag 15 september 2001 18:00 schreef Jag het volgende:
Ik zal niet aankomen met al te dure spullen. Maaruh, ik zie het nut niet van vier fronts. Zeker als je verschillende speakers hebt, klinkt dat erg beroerd.

Wat ik zou doen is een paar B&W Dm303s of iets vergelijkbaars kopen, kost zo'n 500,- a 600,- per setje. En dan doe je de Jamo's naar achteren.
Dit is misschien wel te duur, aangezien hij naar speakers kijkt in de prijsklasse van ongeveer 300 piek. Ik zou je wel aanraden om 100 piek meer uit te geven. Dan zou ik of de Mission m71 kopen, of de Tannoy mX 2, Kef Cresta and go on. Eltax vloestaanders met goed geluid heb je geloof ik ook zelfs voor 400 de set, is een stuk beter.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik denk dat je beter een Eltax speakersetje kunt kopen. Deze speakers zijn echt heel goed voor een lage prijs.