UTP kabel voor buiten met PEO, naast 230V en +/- 50 m lang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruik013
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-02 04:23
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goede UTP kabel voor buiten omdat o.a. een TP-link X50 outdoor op aan te sluiten.
De afstand is ongeveer vanaf de PEO Switch 50m ( via garage, ventialtie gat, door de tuin etc.

Ga dit leggen in buis maar niet 100% omdat dat op sommige plekke gewoon niet lukt. Deze UTP kabel komt naar de 230V kabel te liggen en een 24V kabel.

Er zullen dus ook j45 schoentjes op moeten omdat het anders niet in de switch en de X50 kan.

Welke kabel raden jullie aan. Wel CU denk ik ipv CCU?
afstand is dus 50m!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Er zullen dus ook j45 schoentjes op moeten omdat het anders niet in de switch en de X50 kan.
Kant en klare 50 meter met RJ45 eraan die door de buizen gaat toevallig geen optie of is de buis daar te smal voor?

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 19-02-2025 17:22 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruik013
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-02 04:23
Dat is een optie maar ik vraag mij af of het niet F/upt of S/utp moet zijn en de buizen kunnen wel eens te small zijn. Dank je wel voor d link maar ik ga mij dan toch afvragen waarom deze kabels +/- 50% goedkoper zijn dan ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 18:21
https://www.netwerkproduc.../netwerkkabel-voor-buiten
De keuze is reuze.

Niet in dezelfde buis leggen als 230V VD bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kruik013 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:04:
Dat is een optie maar ik vraag mij af of het niet F/upt of S/utp moet zijn en de buizen kunnen wel eens te small zijn. Dank je wel voor d link maar ik ga mij dan toch afvragen waarom deze kabels +/- 50% goedkoper zijn dan ergens anders
Geen idee waar je shopt maar de gevonden kabel van ongeveer een euro de meter leek mij marktconform. Koper blijft toch koper.

Zelf de RJ45 eraan knippen kan ook. Gaat eigen voorkeur niet naar uit. Maar ook dan rond euro per meter.
Per meter: https://www.sandervunderi...r-cat-6-zwart-7965pe.html

Per 100 meter nog goedkoper: https://www.sandervunderi...5pe-haspel-100-meter.html

offtopic:
Chocomelk meer dan 200% verschil je word gewoon gefopt in de supermarkt/bij de ene en andere winkel (Jumbo voor 300 gram VS Kruidvat voor 900 gram). Net als spullen bij Bol die daar ook een veelvoud kosten winkel. Bol VS Action, zelfde branduren.

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 19-02-2025 19:17 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol_b
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-05 20:00
Het valt me wel op dat er toch een flink prijsverschil zit tussen de koperen en de cca kabels.
Ik veronderstel dat zo wie zo koper zou moeten genomen worden als je ze voor POE toepassingen gebruikt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-09 19:22
Pol_b schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:38:
Het valt me wel op dat er toch een flink prijsverschil zit tussen de koperen en de cca kabels.
Ik veronderstel dat zo wie zo koper zou moeten genomen worden als je ze voor POE toepassingen gebruikt ?
Hier op tweakers is CCA not done. Werkt overigens wel gewoon ook met POE.
Pagina: 1