Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonieV
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-03 16:33
Hallo,

Aangezien ik heel goed geholpen ben hier op het forum in een andere topic, dacht ik ik vraag voor mijn vriendin nog een keer wat info. Misschien dat jullie mij / haar nog een keer kunnen helpen

Ze wil een nieuwe laptop kopen aangezien haar oude niet meer vooruit te branden is. Deze is een jaar of 12 oud. Ze wil wel een windows laptop hebben ipv Chromebook. ( geen echte reden waarom ) Hier is ze aan gewend denk ik.

Wat ga je met je laptop doen?
De standaard programma's zullen gebruikt gaat worden. MS Office, Skype, Youtube, Firefox. Filmpjes kijken via de laptop

Wat is je budget?
rond de 700 euro ( max 750 )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop zal alleen thuis gebruikt worden op tafel of buro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur qua merk. Hebben we ook geen verstand van. Ene zegt HP is goed, de andere zegt HP is alleen goed is het wat duurdere segment enz. Aankoop blijft altijd geluk hebben hoelang het blijft werken

Ze heeft het liefste een schermgrootte van 15,6, maar denk dat 14 ook wel zou kunnen

Ze heeft zelf al geinformeerd bij de Mediamarkt en deze kwamen met de volgende adviezen:

1) https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1872577.html

2) https://www.mediamarkt.nl...ard-graphics-1877788.html

3) https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1805857.html

4) https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1810316.html

Welke is op papier de betere en zou jullie voorkeur naar uit gaan? En waarom dan?

Andere suggesties mogen altijd natuurlijk. Mediamarkt is ook geen vereiste kan ook gewoon coolblue, expert, EP , enz

Bedankt alvast

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09
Ik zou zeggen, lees dit ff: Best Buy Guide: Beste allround laptops

Edit:
als ik ff snel de 2 lijsten naast elkaar leg, dan komt deze eruit:
https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1810316.html
want dit is dezelfde als deze:
uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 16ABR8 (82XG008VMH)

[ Voor 54% gewijzigd door GarBaGe op 19-02-2025 14:04 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonieV
Ja maar kon zijn dat de best buy niet automatisch betekent dat het dat in de ogen van de forum leden ook zo is natuurlijk. Geen idee of Lenovo goed is of niet enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09
In the BBG zal je nooit rommel terugvinden.
In het artikel wordt altijd een onderbouwing gegeven.

Vraag je het aan leden, dan geeft iedereen zijn eigen mening en krijg je ook een heleboel subjectieve meningen.

Zelf gebruik ik een HP laptop voor werk en gebruik ik prive een Asus.
Die Asus is wel een merk voorkeur wat ik heb, maar ook dit merk heeft zo zijn mindere punten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:34
Ik zou deze 2 voorstellen, want Zen 4 ipv Zen 3.

Het 14 inch model is met alle cores aan het werk ongeveer even snel als jouw voorstellen met Ryzen 7 7730U, singlecore is het sneller.

Het 16 inch model is nog sneller (ook grafisch), maar ook groter en iets duurder.

#CategorieProductPrijs
1LaptopsHP Pavilion 16-ag0580nd€ 729,-
1LaptopsHP Pavilion Plus 14-ey0010nd€ 648,99

[ Voor 3% gewijzigd door LievenD op 22-02-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonieV
Zien er ook goed uit die laptops moet ik zeggen.. Zen4 hangt af van de processor of................. want hoe kan je snel zien of het ZEN4 is?

Ze heeft nu ook een ASUS. Maar denk dat je gewoon geluk met een produkt moet hebben. 3 collega's op werk hebbene en lenova. 2 heel tevreden de andere heeft alleen maar ellende met dat ding dus ja.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:34
Zen 4 kan je zien in het typenummer, alles wat begint met 7 of 8 en als derde cijfer een 4 heeft, is Zen 4.

Dus Ryzen 7 7730U is Zen 3, want heeft als 3de cijfer een 3.
Ryzen 5 7540U is Zen 4, want heeft als derde cijfer een 4.
Ryzen 5 7520U is Zen 2, want heeft als derde cijfer een 2.

Je mag ervan uitgaan dat Zen 4 sneller is dan Zen 3, dat op zijn beurt weer sneller is dan Zen 2.

Let wel, bij alles wat niet begint met een 7 of 8 (dus met een 5 of een 6) moet je kijken naar het tweede cijfer. Is dat even (vier, zes of acht) dan is het Zen 3, is het oneven, dan is het Zen 2.

Ik vind het een beetje vreemd dat er zo vaak van naamgeving gewisseld wordt, zo weet de gewone consument niet meer wat hij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De keuze Mediamarkt vs Coolblue is mi. altijd in het voordeel van CB. Misschien iets duurder maar wanneer je hulp nodig hebt dan is mijn jarenlange ervaring dat CB dat gewoon goed doet. En minstens 2 jaar garantie.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonieV
Mediamarkt moet toch ook gewoon 2 jaar garantie geven of niet? Koop normaal zelf niet zo snel dingen bij de Mediamarkt, dan ga ik eerder naar een Expert of EP in de buurt mbt een tv bijv

Maar de winkel Coolblue komt wel beter bij me over de keren dat ik er geweest ben qua personeel enz
Pagina: 1