Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennoD
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 25-03 18:10
Beste forumleden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem. Sinds 2 weken zit ik zonder telefoonnummer door een probleem met mijn AH Mobiel prepaid simkaart. Dit nummer gebruik ik al meer dan 10 jaar en het is gekoppeld aan belangrijke diensten en accounts.

Het probleem begon toen ik een nieuwe simkaart moest aanvragen vanwege het toekomstige einde van 2G-ondersteuning (pas in 2027). Omdat ik tijdelijk in buitenland zit, heeft het even geduurd voordat ik de nieuwe simkaart kon ontvangen en activeren. Helaas is mijn oude simkaart gedeactiveerd zonder dit duidelijk te vermelden, en voordat ik de nieuwe kon gebruiken.

De klantenservice van AH Mobiel(over het KPN netwerk wordt dit aangeboden) zegt nu dat mijn nummer niet meer hersteld kan worden omdat ik te laat zou hebben gehandeld. (het 06-nummer staat nog niet in quarantaine en is ook nog niet vrijgegeven om weer opnieuw verkocht te worden, er is dus in theorie een mogelijkheid om dit nog te importeren/overzetten naar een andere aanbieder)

Dit voelt onterecht, aangezien ik nergens een duidelijke deadline heb gezien en de impact groot is. Bovendien geeft de website van de ACM aan dat ik recht heb op nummerbehoud.

Ik heb geprobeerd contact te zoeken met AH Mobiel via e-mail en de klantenservice, maar ik word telkens doorverwezen zonder een oplossing te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips over hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Enige wat ik kan bedenken is je rechtsbijstandsverzekering contacteren?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

het 06-nummer staat nog niet in quarantaine en is ook nog niet vrijgegeven om weer opnieuw verkocht te worden, er is dus in theorie een mogelijkheid om dit nog te importeren/overzetten naar een andere aanbieder
Er zijn 4 opties mbt een nummer bij een provider. (As far as i know, ik doe weinig met mobiel leveringen)

1. Nummer is actief
2. Nummer is opgeheven en einddatum van opheffing is nog niet verstreken. Maar staat dus vast in opheffing.
Een opheffing is niet terug te draaien in de leverstraat. (kan echt niet, is niet gelogen)
3. Nummer is in quarantaine.(30 dagen kpn, 30 dagen vodafone)
4. Nummer is al weg.

Wss is het optie 2 en kunnen ze administratief niets, vraag dat eens na? (Staat hij in opheffing in de leverstraat? Wat is de ophefdatum? )
Dan kun je eventueel afwachten tot hij in quarantaine valt en dan zou hij terug te halen zijn eventueel.

AH is KPN en dan klopt bovenstaande uit mijn ervaringen met de leverstraat :o

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-02-2025 16:56 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

swhnld schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:47:
Enige wat ik kan bedenken is je rechtsbijstandsverzekering contacteren?
Voor een prepaid nummer? Waar hij zelf in gebreke is gebleven, zoals hij toegeeft (ongeveer)? Success.
Albert heijn geeft aan dat hij zelf te laat heeft gehandeld, en dat geloof ik meteen gezien zijn verhaal ervoor, dat hij zijn eigen rol minimaliseert is menselijk.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-02-2025 15:55 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner