Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn52
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-02 03:55
Mijn vraag
Ik heb een aantal met kleurcode gemaarkeerde beelden in Lightroom Classic per ongeluk verwijderd. DWZ. ze zijn verwijderd uit Lightroom want de ruwe bestanden zijn er nog wel.(Ik synchroniseer niet in de cloud.) Dus ik ben ze niet echt kwijt. Ik probeer ze terug te halen in Lightroom zodat ik de bewerkingen die ik heb uitgevoerd ook weer terugkrijg. Als ik de Help-pagina van Lightroom bekijk, wordt er daar gezegd dat de verwijderde foto's 60 dagen beschikbaar blijven in de map 'Verwijderd". Die map kan ik echter nergens vinden. Het opnieuw importeren in Lighrtroom lukt ook niet. Lightroom zegt: 'de foto's zijn al geimporteerd'.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11, lightroom laatste versie (abonnement dus wordt steeds ge-updated naar nieuwste versie)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Lightroom Help raadplegen (kan aanbevolen procedure niet volgen, map niet gevonden (zie hierboven))
Opnieuw importeren (lukte niet)

Hoe kan ik de bestanden weer in Lightroom krijgen (liefst met bewerkingen maar desnoods zonder).
...

[ Voor 4% gewijzigd door Marijn52 op 19-02-2025 12:53 . Reden: de vraag niet geformuleerd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gewoon, van je backup (device) de laatste goed werkende versie van je LR omgeving terughalen.

Of... heb je geen backup? O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn52
Dank voor je advies. Ik heb wel backups maar die zijn helaas voor de 'ramp' dus die helpen mij niet.
Ik heb de help van Adobe geraadpleegd.
Daar staat: Klik op het pictogram Mijn foto's, daarna het album 'Verwijderd' openen waarna je op het pictogram 'Herstellen' moet klikken.

Ik kan het pictogram 'Mijn foto's ' echter nergens vinden.

Aan zulke hulp heb ik dus niets!

Weet iemand hoe ik dat pictogram 'Mijn foto's' kan vinden? Of wat ik moet doen om mijn doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Marijn52 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:03:
Ik heb wel backups maar die zijn helaas voor de 'ramp' dus die helpen mij niet.
Nu snap ik het ff niet... Dat is toch juist de bedoeling?

Dat je een backup terugzet, van voordat het fout ging?
Tenminste, daarvoor gebruik ik nou juist een backup (meerdere generaties houd ik bij). Juist als je iets onbedoeld weggooit/misconfigureert en je kunt met de standaard tools niet meer een stap terug.
Op dat moment wil je juist de backup hebben, van vóór je 'ramp'.

Of bedoel je wat anders? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijn52
Dank voor het meedenken. Je hebt gelijk. Maar ik bedoel dat mijn backup bv een week oud is en ik gisteren veel bewerkingen heb gedaan waarna de ramp zich voltrok. Ik kan dan de backup van een week geleden wel laden en de foto's opnieuw importeren maar dan ben ik wel uren werk kwijt van de bewerkingen en kan ik opnieuw beginnen.

Maar ik kan melden dat het probleem inmiddels naar tevredenheid is opgelost. In de Bibliotheekmodule heb ik in het linker deelvenster Mappen Alle foto's aangeklikt en (tot mijn verbazing overigens) zag ik alle foto's die uit de Lightroomimport verdwenen waren daar terug. Selecteren en in de verzameling slepen waaruit ze verdwenen waren en de zaak was opgelost. Alle bewerkingen waren er nog.
Toevallig in wanhoop ontdekt. Nergens heb ik deze oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 01:17
Je kan inderdaad altijd foto's gewoon nog eens importeren. Er zit daar geen limiet op ofzo. Vreemd dat je dat nergens kon terugvinden als oplossing. Dan ze zijn ze wel onbewerkt, maar misschien kan je synchroniseren met andere, gelijkaardige foto's of een van je presets erop toepassen.

Misschien moet je wel "import duplicates" toestaan, of whatever de NL vertaling zegt. Omdat LR soms voor jou wil denken en jou wil "helpen" om niet 2x dezelfde foto in je catalogus te importeren.
Pagina: 1