De led spots onder mijn overkapping branden niet meer (serieschakeling) en de exacte set die ik ooit gekocht had is niet meer te koop (deze volgens mij). Met dit gegeven heb ik een paar spotjes op Aliexpress gekocht, zodat ik ze in het vervolg per stuk kan vervangen. Als ik het goed begrijp, kan ik deze paralel op 220v aansluiten, aangezien er per led een driver is. Ik heb hierover wat vragen:
- Wat is de beste/veiligste manier om de verbinding te maken aan de 220v kant?
- Op de witte 220v draden die uit de led driver komen staat 300/500v maar ook dat ze 0.5mm2 zijn. Is dat niet veel te dun?
- Op de led staat dat het IP44 is, echter op de achterkant zit er een open gat voor de bedrading. Dat lijkt me niet heel waterdicht? Kan ik dat met kit dichten?
- Tevens zit er een krimpkous omheen, welke niet gekrompen is. Is het de bedoeling dat deze in het gat gestoken is? Lijkt me vrij nutteloos.
- Kan ik de drivers bij elkaar in een lasdoos doen? Of worden deze warm?
De 220v kant komt in de schuur te liggen, ik wil vanaf de drivers meterslange 12v draden naar buiten voeren per spot. Dus de koppeling ertussenuit knippen en krimpkous eromheen. Is die losse krimpkous mss daar juist voor meegeleverd?
Het gaat me hier even voornamelijk om de brandveiligheid aangezien ik niet meer zeker ben of dit het risico wel waard is.
Foto's:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yI3jaqLa5APeotlD5ktu7VzP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nME1kZnJ9fkRpNkKMsC6eM2z.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IdYBQV2piq1Qlfisb1hOaufw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZkF1y6AYuMpYQ4CYYD4ESVjw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DrqPWILyUxnK88cCtHuFIrld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVJEE28Dikf0kRx4791QCKgT.jpg?f=fotoalbum_large)
- Wat is de beste/veiligste manier om de verbinding te maken aan de 220v kant?
- Op de witte 220v draden die uit de led driver komen staat 300/500v maar ook dat ze 0.5mm2 zijn. Is dat niet veel te dun?
- Op de led staat dat het IP44 is, echter op de achterkant zit er een open gat voor de bedrading. Dat lijkt me niet heel waterdicht? Kan ik dat met kit dichten?
- Tevens zit er een krimpkous omheen, welke niet gekrompen is. Is het de bedoeling dat deze in het gat gestoken is? Lijkt me vrij nutteloos.
- Kan ik de drivers bij elkaar in een lasdoos doen? Of worden deze warm?
De 220v kant komt in de schuur te liggen, ik wil vanaf de drivers meterslange 12v draden naar buiten voeren per spot. Dus de koppeling ertussenuit knippen en krimpkous eromheen. Is die losse krimpkous mss daar juist voor meegeleverd?
Het gaat me hier even voornamelijk om de brandveiligheid aangezien ik niet meer zeker ben of dit het risico wel waard is.
Foto's:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yI3jaqLa5APeotlD5ktu7VzP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nME1kZnJ9fkRpNkKMsC6eM2z.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IdYBQV2piq1Qlfisb1hOaufw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZkF1y6AYuMpYQ4CYYD4ESVjw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DrqPWILyUxnK88cCtHuFIrld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVJEE28Dikf0kRx4791QCKgT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/63MeZlfMyPFnDc0ckvCTDfnt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door m6248 op 19-02-2025 12:31 . Reden: Ali express link toegevoegd ]