Verkeerd geleverde tegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-09 01:00
Dag Tweakers,

Ik zit met een frustrerende kwestie. Wij hebben een maand of twee geleden tegels uitgezocht. Behoorlijk prijzig, want tegen de 100/m2, maar dat terzijde. Het betroffen matte tegels. Wij hebben voor het weekend de tegels geleverd gekregen en niet alleen zijn de tegels hoogglans, maar ook met een ander design. De leverancier blijft bij hoog en laag beweren dat het toch echt dezelfde tegel is.

Nu is mijn vraag zijn mijn directe omgeving en ik nu helemaal gek geworden of is het toch écht niet dezelfde tegel. Wees vooral heel eerlijk.

Naar mijn mening is de tegel veel donkerder en drukker qua motief en zijn ook de aders met een ander patroon verwerkt in de tegel. Ik heb de tegels zoveel mogelijk geprobeerd in het daglicht te fotograferen tegenover een raam.

Het betreft geen natuurproduct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pFvKJMETDhpb8BB3sQ0ccBgrDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeaRvaPq2EVPXjkaFcodUNdF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Kromatic op 19-02-2025 11:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:54
Ik neem aan dat het geen natuurstenen tegels zijn dan?

Je hoeft daar verder geen discussie over te hebben want we hebben allemaal ogen. Zeker kwa mat/glas afwerking is dat toch helemaal geen discussiepunt?

Reken ze anders gerust af in monopolygeld. Is toch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FWIW : die 2 tegels lijken in de verste verte niet op elkaar.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Tegel meenemen naar de showroom of visa vera want twee foto's vergelijken kan erg vertekened zijn.

type etc op de doos controleren. is de eerste tegel een ander formaat of een gesneden tegel? want tussen formaten kan wel een verschil in patroon zitten (dat is in feiten gewoon een nieuw design.) al met al lijkt het er zeker op dat het een andere tegel is. even meer bewijs verzamelen en de verkoper ermee om de oren slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@twain4me Patroon kan ik me nog iets bij voorstellen. Mat vs glanzend is wel echt een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
Check ook even de productcode op de factuur.

Niet dat dat iets hoeft te zeggen, want de persoon die de bestelling heeft gemaakt kan ook een fout hebben gemaakt, die jij dan niet hebt hoeven zien want jij weet die code natuurlijk niet.

Verder wat al gezegd is: tegel mee naar showroom en laat maar zien aan de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat de juiste tegel ook in de showroom? Wat @Pat911 ook al zegt, wellicht is er een verkeerde code ingevoerd bij de bestelling. Staat er een omschrijving op je factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:07
Alleen al Glad vs Mat is een groote nope.
Niet exact hetzelfde patroon valt nog wat van te zeggen, maar ook de basis kleur is duidelijk een stuk donkerder.
Zeker dat het geen natuursteen is heb je nóg meer argumentatie dat het gewoon niet klopt.

Wat de anderen ook zeggen, zou zomaar een bestel foutje kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:10
Deze lijken niet op elkaar. Wel zuur als je heel specifiek heb gekozen voor een tegel.
Ben je vooraf gewaarschuwd? Wij hadden bij het bestellen van een keukenblad de nadrukkelijke waarschuwing (informatie) dat de structuur van het te leveren blad anders kan zijn dan het showroommodel. Een eventuele kleurtint kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kromatic
Ik heb met wat (juridische) druk de firma zo ver gekregen om de helft van de aanschafprijs te vergoeden. Deze tegel is op zich ook mooi wat ons betreft.

Ik vermoed dat zij niet eens echt verlies maken gezien de marge op dergelijke tegels, maar wéér 2 maanden levertijd kunnen wij ons niet permitteren. Fijn om te lezen dat eenieder onze mening bevestigt! Dank allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kromatic schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:11:
Ik heb met wat (juridische) druk de firma zo ver gekregen om de helft van de aanschafprijs te vergoeden. Deze tegel is op zich ook mooi wat ons betreft.

Ik vermoed dat zij niet eens echt verlies maken gezien de marge op dergelijke tegels, maar wéér 2 maanden levertijd kunnen wij ons niet permitteren. Fijn om te lezen dat eenieder onze mening bevestigt! Dank allen!
'opzich ook mooi' zou ik spijt van gaan krijgen.
Leuk dat je 50% korting hebt, maar je zit wel voor jaren met een vloer die je eigenlijk niet hebt gekozen.

Ik snap dat geld een hoop goed maakt, maar 2 maanden op 15? jaar woongenot valt ook wel mee toch?

Maargoed. Jullie zullen er goed over nagedacht hebben. Evengoed succes met het project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
Ik begrijp je volkomen, maar wij vinden deze tegel ook wel écht mooi. In die zin is het ons meer om het even, dus daar krijgen we geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Als de wat donkere tegel voor 50% minder in de showroom had gestaan welke had je dan gekozen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kromatic
In dat geval denk ik de donkere tegel. Hoe dan ook is het voor ons acceptabel en zijn er meerdere tegels die wij mooi hadden gevonden.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:30
Kan het zo zijn dat de tegel nog wat lichter verkleurt naarmate deze langer in daglicht ligt?
Ik weet niet welk materiaal dit is, maar je ziet dat bijv bij linoleum als dat afgedekt is geweest. Dat is dan veel donkerder, na een paar weken is het kleurverschil weg. De print uiteraard niet, maar dat verschilt misschien per tegel?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Koekstra schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Ik snap dat geld een hoop goed maakt, maar 2 maanden op 15? jaar woongenot valt ook wel mee toch?
Het is niet alleen 2 maanden geen vloer, maar ook 2 maanden andere werkzaamheden die mogelijk uitgesteld moeten worden.

Als op die vloer nog een keuken komt bijvoorbeeld.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als ik eerlijk ben vind ik de donkere tegel iets mooier/warmer op basis van de foto's.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1