Ervaringen met domeinbroker/bemiddelaars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 15:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ben ondernemer, en van één van mijn producten heb ik wel de .nl en .app domeinen, maar niet de .com. Nu dit product ook internationaal gebruikt wordt, wil ik eigenlijk toch wel proberen de .com in handen te krijgen.

Het domein wordt nu niet actief gebruikt (er zit een placeholder op). Ik heb al geprobeerd mails te sturen naar info, postmaster etc, maar daar krijg ik geen reactie op.

Nu zijn er partijen die aanbieden te kunnen bemiddelen en zo namens mij de domeinnaam te kunnen kopen, zoals sedo.com en godaddy.com. Vaak werken die op commissiebasis, waardoor ze in feite belang hebben bij een zo hoog mogelijke verkoopprijs. Dat lijkt mij niet in mijn belang :+

Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt en kan mij een "eerlijke" partij aanbevelen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 15:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zacht schopje :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

GoDaddy! Merkwaardige toko. Wat je ook biedt, ze geven niet thuis, reageren onprofessioneel. Ik probeer al vijf jaar een domein in handen te krijgen wat ze 15 jaar hebben (weggekaapt voor mijn neus :( ), geen fluit waard is volgens domein-experts in Nederland, en nog steeds de hoofdprijs vragen.

Maar over jouw .com domein die je wilt. Waarschijnlijk zit er geen domeinbroker/bemiddelaar achter, als de website een placeholder biedt. Je kan kijken of je via de WHOIS wat wijzer kan worden over de eigenaar. maar houd er ook rekening mee dat een domeinnaam niet verplicht hoeft te dienen voor een website. Voor hetzelfde geldt wordt het domein enkel actief gebruikt om te mailen. En dan kan je zelfs de A/AAAA-records vergeten zodat de website voor een browser 'niet bestaand' is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 12:02
De domeinbrokers hebben niet meer informatie dan dat jij tevoorschijn kan halen.

Het kan dus erg lastig worden om de eigenaar te vinden, te contacten en dan helemaal om hem te verkopen (zonder een extra hypotheek te nemen).

Ik zit zelf al bijna 6 jaar achter een .com aan, die is nog steeds niet gelukt te krijgen.
Maar ik zat ook al 15 jaar achter de .nl van mijn voornaam aan (achternaam had ik al), die is me na 15 jaar wel gelukt om over te kopen.

De aanhouder wint, mits je genoeg geld biedt.