Constant geluid van voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een maand geleden mijn eigen pc gebouwd en alles werkt prima behalve dat ik me stoor aan het geluid van de voeding. Het betreft deze voeding uitvoering: be quiet! Pure Power 11 400W

Ik heb de behuizing naast mijn scherm staan dus ik hoor het geluid de hele tijd.
Is dit normaal bij dit model of is er iets mis?

Dit is mijn computer:

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 119,-€ 119,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B550-PLUS€ 122,99€ 122,99
1VideokaartenASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6€ 308,90€ 308,90
1BehuizingenMontech X3 Mesh Zwart€ 53,90€ 53,90
1MonitorsSamsung Odyssey G4 (BG400EU) 25" Zwart€ 164,99€ 164,99
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,50€ 29,50
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 27,-€ 27,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 47,80€ 47,80
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 57,95€ 57,95
1SSD'sSK hynix Platinum P41 2TB€ 129,90€ 129,90
Totaal€ 1.061,93

[ Voor 71% gewijzigd door HiddeRidder op 21-02-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
PP 11 400w zou onhoorbaar moeten zijn behalve bij hoge belasting en als de voeding bovenin de behuizing gemonteerd is. Bij dat laatste is de omgevingstemperatuur hoger en gaat het toerental van de ventilator flink omhoog. Dus nee, dit geluid is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:43:
PP 11 400w zou onhoorbaar moeten zijn behalve bij hoge belasting en als de voeding bovenin de behuizing gemonteerd is. Bij dat laatste is de omgevingstemperatuur hoger en gaat het toerental van de ventilator flink omhoog. Dus nee, dit geluid is niet normaal.
De voeding maakt dit geluid vanaf het moment van opstarten.
Hij zit onderin de behuizing gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
Weet je zeker dat het geluid van de voeding is? Haal de voeding eens uit de kast en jump start hem dan. Hoor je het geluid uit de voeding komen?

Kik eens of je fan van de voeding dan draait. Ik ga ervan uit dat deze normaliter niet zou moeten draaien bij een lage belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
EricJH schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:50:
Weet je zeker dat het geluid van de voeding is? Haal de voeding eens uit de kast en jump start hem dan. Hoor je het geluid uit de voeding komen?

Kik eens of je fan van de voeding dan draait. Ik ga ervan uit dat deze normaliter niet zou moeten draaien bij een lage belasting.
PP 11 heeft geen zero fan modus. Fan draait dus altijd.
Maar idd, ff buiten de kast testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Niet online
EricJH schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:50:

Uszka schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:43:
Heb de voeding zonet voor de zekerheid uit de kast gehaald en het geluid komt uit de voeding.

Ik wil de fan niet fysiek forceren om te kijken als het door de fan zelf komt.
Maar als ik de pc uitzet en de fans draaien nog uit is het geluid wel weg. Dus het lijkt me iets uit de voeding zelf?.

[ Voor 19% gewijzigd door HiddeRidder op 19-02-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zo te zien heb je alles nieuw gekocht.
In dat geval kun je het beste met de leverancier hierover contact opnemen voordat de garantie misschien vervalt.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddeRidder
  • Niet online
eheijnen schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:14:
Zo te zien heb je alles nieuw gekocht.
In dat geval kun je het beste met de leverancier hierover contact opnemen voordat de garantie misschien vervalt.
Retouraanvraag indienen bij de webshop dus?

Wel onhandig dat ik dan mijn pc niet kan gebruiken als ik mijn voeding moet opsturen. Webshops sturen denk ik niet een vervangend exemplaar op voordat ze de defecte van mij hebben ontvangen en onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zul je met hun moeten afstemmen.
Ga je zelf sleutelen raak je de garantie kwijt.

Misschien voor de tijd er tussen in V&A een tweedehandsje aanschaffen.
Het is sowieso handig om er een achter de hand te hebben voor noodgevallen enzovoorts...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
HiddeRidder schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:16:
[...]

[...]

Heb de voeding zonet voor de zekerheid uit de kast gehaald en het geluid komt uit de voeding.
Heb je dat via de jump start methode vastgesteld?
Pagina: 1