Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:04
Sinds gisteren last van vlekken op onze oled tv. Gisteren problemen zoals op foto 1 (midden scherm) vandaag zit de vlek,vlekken linksonder. Iemand een idee wat dit is ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsOqkoQBzLtfNtxIQjU7aREm15A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNcj05gMYyDYEiEhtYVGI7Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3rWrfv2BlYYrezE-eDPfJvbcxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qI3nNniU8aV1bdXUxCX9GEMe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:12
Al geprobeerd om de tv een 'Panel Refresh' te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Makster schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:26:
Al geprobeerd om de tv een 'Panel Refresh' te laten doen?
Ja helaas heeft dat niet geholpen. Het gaat op foto 2 om de donkere vlekken streep links, niet het overige wat erin gebrand lijkt te zijn (komt door het moment van foto nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vreemde vlekken. Schijnt er toevallig direct zonlicht op het paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
stin00 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:55:
Vreemde vlekken. Schijnt er toevallig direct zonlicht op het paneel?
Ja maar niet op de momenten dat de vlekken vanuit het niet zichtbaar werden.

Volgens Sony is het reflectie van de zon die deze vlekken op het paneel toverde. En ze moeten vanzelf weer een keer weg gaan. Paneel mag volgens mevrouw geen zonlicht direct/via weerkaatsing ontvangen. Ergens wel een bs reactie wat mij betreft. Kan moeilijk in een bunker gaan zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door RenaldoN op 19-02-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:59
OLED kan inderdaad niet goed tegen uv licht.
Dat betekent niet dat de tv alleen in een bunker bruikbaar is. Jaloezien met brede lamellen helpt ook goed tegen direct zonlicht, wanneer de zon wat hoger aan de hemel staat.

[ Voor 11% gewijzigd door wappiewappie op 19-02-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 22:42
Ik vraag me af of dit nog wegtrekt? Hier heeft TS niks aan, maar wellicht voor mij een goede reden om voor Qled/Miniled te kiezen.

Oled is superieur qua beeld, maar veel zwaktes.

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:30
Paneel mag volgens mevrouw geen zonlicht direct/via weerkaatsing ontvangen. Ergens wel een bs reactie wat mij betreft.
Volgens mij is dat hier onder de tweakers (iig op t tv forum) toch best n bekend (en helaas terug komend) probleem betreft OLED panelen, dat die hier ff wat gevoeliger voor zijn dan de gemiddelde LCD.
Een paar voorbeelden uit 2018 (ja r zijn ook recentere) die het aanhalen:
gertraaf in "TV GEZOCHT 55 inch XE93 of XF90? (Of een ander model?)"
Sharik in "Sony KD55A1 heeft 2 donkere vlakken in beeld"
vinom in "OLED vs LED werkelijkheid, en prijsredenatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 10:57
Welkom in de wondere wereld van oled...

Denk niet dat er veel aan te doen is , helaas.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
Nee, sommige vlekken zijn weggetrokken maar dan kom er op andere plekken wel weer wat bij. Vorige tv ook oled geen problemen gehad. Probeer het gordijn nu meer dicht te hebben ( wanneer vrouwlief er niet is) maar volgende tv zal geen oled worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
volgens mij komt dit vooral voor wanneer er zonlicht op delen van je scherm schijnt (bijv. door de lamellen) op het moment dat een automatische panel refresh draait. Het toegewezen voltage op die verwarmde plekken klopt dan niet en zorgt voor die zwarte streep.
Pagina: 1