AEG Wasmachine vervangen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 13:19
Betreft onze AEG L79496 NFL wasmachine.

Vanmiddag zagen wij dat na een wasbeurt de vloer onder de wasmachine behoorlijk nat was dus de wasmachine lekt ergens.
Dit kan natuurlijk diverse oorzaken hebben zoals een lekke slang maar ook de afvoer....
Normaliter haal je even de wasmachine naar voren maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan want bovenop de wasmachine staat een vrij zware AEG wasdroger.
Wij, mijn vrouw en ik (80 resp 77 jaar), zijn beide samen niet in staat om de droger eraf te tillen dus wat is wijsheid?

De wasmachine wordt dit jaar 10 jaar oud en nu is de vraag, is het aan te raden om de wasmachine preventief te vervangen want dan komt men de oude wasmachine meenemen en de nieuwe kosteloos plaatsen en dan kunnen wij weer 10 jaar verder.

Als ik een monteur laat komen krijg ik sowieso voorrijkosten en mogelijk herstelkosten, het is de vraag of dit een bijna 10 jaar oude wasmachine nog waard is?

Graag jullie mening, bij voorbaat alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
De laatst bekende prijs van de oude wasmachine is €549 (nieuwprijs).
Dan is repareren al gauw niet meer rendabel.

Eventueel kan je ook monteuropafstand proberen.
Wordt geadviseerd door de Consumentenbond, dus zal wel betrouwbaar zijn.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

AEG zijn goede machines en prima te repareren. Als je de trommel rond draait met de hand, en de lagers klinken nog niet versleten ('grommend' geluid), zou ik gaan voor reparatie.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AEG heeft een goede fixed price repair service.
https://www.aeg.nl/support/services/repairs/
Dit kun je perfect afwegen tegen kostprijs en leeftijd van je machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 13:57
En een was machine van 10 jaar oud is vrij normaal. Vooral AEG, Siemens, Bosch enz. Prima merken.

Een beetje nattigheid na 10 jaar kan niet veel zijn, uitgedroogd rubber of lijmrandje, vlotter kapot, veertje geroest. Reken al gauw 300 a 400 euro voor reparatie. Maar dan kun je er ook weer een hele tijd tegen aan. Zou zeker even een monteur zoeken in de buurt. Kijken wat hij zegt. Nieuwe wasmachine is ook al gauw 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gewoon lekker een nieuwe kopen en zorgeloos laten installeren door een betrouwbare partij. Dan kan je weer jarenlang wassen zonder zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou de buurman kunnen vragen om de droger er even af te tillen. Dan weet je in ieder geval of het de slang of afvoer is.

[ Voor 186% gewijzigd door TBTL op 18-02-2025 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srna513006
@TBTL , daar heb ik ook al over nagedacht maar de bewoners in ons appartementsgebouw zijn gemiddeld al aardig op leeftijd en dus ook fysiek niet in staat om de nogal zware AEG droger eraf te tillen.
Ik ga morgen eens op zoek na een lokale Witgoed leverancier die dat kan uitvoeren.

Allen bedankt voor de geleverde bijdragen.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk eerder dat je afvoer verstopt zit.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
@DJMaze De afvoer is in elk geval niet verstopt want het water wordt wel weggepompt.

Morgenavond weet ik meer want dan komt een monteur van de lokale Witgoed winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:08
Kijk ook even of er geen lange haren oid op het glas van de deur zit. Bij ons zorgde zo'n haar ervoor dat de afsluiting op het rubber (manchet) niet goed was en dus ging lekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• srna513006
Even een update...

De monteur is vanmiddag geweest en het probleem opgelost.
De oorzaak was dat het waterslot zelf lekte dus niet de wasmachine of de afvoer / aanvoerslang.
Dus nieuwe afvoerslang met waterslot en wij kunnen weer een paar jaar verder.
Pagina: 1