Ik heb sinds lange tijd een eigen domein, gehost bij one.com.
Omdat tov van een aantal jaren geleden de prijs hiervan flink is gestegen ben ik op zoek naar een nieuwe hoster.
Om dit al wat voor te bereiden heb ik vorige week mijn dns verhuist naar Cloudflare, voordeel hiervan is dat ik via pfSense nu wel geautomatiseerde letsencrypt renewal kan doen.
Op zich lijkt alles te werken. Alle A en CNAME records werken perfect, en mijn eigen gehoste containers zijn perfect bereikbaar.
Echter ben ik er vandaag achter gekomen dat ik naar bepaalde partijen geen mail meer kan verzenden. Sommigen verdwijnen blijkbaar in /dev/null, andere komen terug met een foutmelding mbt DKIM
Hiervan heb ik echter weinig kaas gegeten.
Kan ik Cloudflare gebruiken als DNS, en nog steeds de volledige email functionaliteit behouden van *een* hoster? In mijn geval nog steeds one.com.
De foutmelding dit ik terug kreeg was van een MS online domein:
Voorlopig heb ik alles terug verhuist naar one.com, maar ik zou graag CF gebruiken in de toekomst.
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken bij CloudFlare ?
Omdat tov van een aantal jaren geleden de prijs hiervan flink is gestegen ben ik op zoek naar een nieuwe hoster.
Om dit al wat voor te bereiden heb ik vorige week mijn dns verhuist naar Cloudflare, voordeel hiervan is dat ik via pfSense nu wel geautomatiseerde letsencrypt renewal kan doen.
Op zich lijkt alles te werken. Alle A en CNAME records werken perfect, en mijn eigen gehoste containers zijn perfect bereikbaar.
Echter ben ik er vandaag achter gekomen dat ik naar bepaalde partijen geen mail meer kan verzenden. Sommigen verdwijnen blijkbaar in /dev/null, andere komen terug met een foutmelding mbt DKIM
Hiervan heb ik echter weinig kaas gegeten.
Kan ik Cloudflare gebruiken als DNS, en nog steeds de volledige email functionaliteit behouden van *een* hoster? In mijn geval nog steeds one.com.
De foutmelding dit ik terug kreeg was van een MS online domein:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| delayed: host XXXXXXXX.XX.mail.protection.outlook.com (2a01:111:f403:ca04::a) said: 450 4.7.26 Service does not accept messages sent over IPv6 [2a02:2350:5:420::1] unless they pass either SPF or DKIM validation (bad or invalid public-key record). AS(206) [AM9PR02MB6755.eurprd02.prod.outlook.com 2025-02-18T10:41:28.226Z 08DD4A85EEFFFA38] [DUZPR01CA0034.eurprd01.prod.exchangelabs.com 2025-02-18T10:41:31.200Z 08DD4FD40C689678] [DB1PEPF000509F1.eurprd03.prod.outlook.com 2025-02-18T10:41:28.240Z 08DD4F5F20D4B246] |
Voorlopig heb ik alles terug verhuist naar one.com, maar ik zou graag CF gebruiken in de toekomst.
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken bij CloudFlare ?
Page intentionally left blank.