Plaatsing badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14
Hallo,

Tijd geleden zijn ze bij ons begonnen om een extra badkamer te realiseren op zolder. Afgelopen zondag was de tegelaar klaar. Na dat hij alles had gevoegd en weg was ben ik een rondje gaan lopen, tot mijn verbazing liepen de lijnen van de afscheidingsmuur niet gelijk. Ook zag ik dat de tegels buiten de deur kozijn uitsteken.

Daarbij concludeerde ik ook dat er geen groene gips platen voor het plafond zijn gebruikt.
Ik heb de aannemer op de punten gewezen, die gaf aan dat het muurtje stevig is en dat de tegels recht zijn geplaatst. Hij wilt het niet oplossen.

Voor de bruine gips platen gaf hij aan dat het met schimmelwerende verf ook beschermend is en geen groene gips platen nodig zijn.

Wat kan ik het beste doen? Aannemer wilt niet mee werken voor een oplossing, die geeft aan dat het allemaal prima is. Zelf irriteer ik me mateloos aan de lijn die niet gelijk loopt met de rest en dat er tegels uitsteken bij het kozijnAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImFICn5JpHSfHSICf-2rIQfgL2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6XZfHHIQMLaI98eZHdLkzy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fpWhpLwRjL0WY3dKiUxd3hks-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxjQ1nggfheujNp9QrLAD6Jk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp9Kdg2smixo1JbKhG7kePzdlBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuLvMI8wJwZEKWRz4DycJEnP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik zou mij er ook aan irriteren.
Maar ik zou het ook duidelijk voor de klus op papier hebben wat ik wil.

Dus mij vraag, heb je ook aangegeven wat jij verwacht?
Doorlopende voegen, en de groene plaat.?
Of ging je er vanuit dat de tegel meneer het wel snapt en doet zoals jij dacht?
Het kan natuurlijk zijn dat voegen laten doorlopen op snijverlies uit zou komen groter dan de beschikbare voorraad tegels. ( ja ervaring mee, rondje Drenthe vanuit Amsterdam om 2 extra doosjes tegels te halen)

en ik heb hier in de badkamer ook geen groene gips. gewoon normaal en verf.
en ook ''uitstekende tegels'' wat komt door de dikte van het kozijn en de plaatsing.
Ik heb er een sierrandje om laten zetten zodat het minder irritant is

[ Voor 32% gewijzigd door jack zomer op 18-02-2025 16:11 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Zo he! Is die kamer zo uit de haak?
Wat lopen die tegels schuin...

Optisch niet de mooiste oplossing lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
jack zomer schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:07:
ik zou mij er ook aan irriteren.
Maar ik zou het ook duidelijk voor de klus op papier hebben wat ik wil.

Dus mij vraag, heb je ook aangegeven wat jij verwacht?
Doorlopende voegen, en de groene plaat.?
Of ging je er vanuit dat de tegel meneer het wel snapt en doet zoals jij dacht?
Het kan natuurlijk zijn dat voegen laten doorlopen op snijverlies uit zou komen groter dan de beschikbare voorraad tegels. ( ja ervaring mee, rondje Drenthe vanuit Amsterdam om 2 extra doosjes tegels te halen)

en ik heb hier in de badkamer ook geen groene gips. gewoon normaal en verf.
en ook ''uitstekende tegels'' wat komt door de dikte van het kozijn en de plaatsing.
Ik heb er een sierrandje om laten zetten zodat het minder irritant is
Ik had hem tekeningen gestuurd, helaas staat het niet in de offerte over een tussen muurtje. Zijn enige oplossing is dat ik het opnieuw moet laten betegelen op eigen kosten. IK had aangegeven dat alle lijnen gelijk moeten lopen, hij geeft vervolgens aan dat dat alleen voor de 4 muren geldt en niet voor het tussen muurtje.

Er zijn nog genoeg tegels over dus dat was het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
is hij nog ergens bij aangesloten??

als je even de vloer tegels weg denkt. hoe loopt het dan?
Zou je er mee weg komen alleen de vloertegels opnieuw te doen?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:14
Is die tegel/ of die muur zo scheef? Of lijkt dat zo? Anders wel apart om aan de ene kant wel de lijn te volgen, maar aan de andere kant denken a joh, doe het lekker van de lijn af? Snap die logica niet echt.. of kwam je bij het andere uiteinde van de muur slecht uit met een dun strookje?

Rond die deur kan je nog wel wegwerken met een sierlijst ofzo. Maar goed. Had ook wel een mooi profieltje gekund…

Klinkt wel heel makkelijk van deze aannemer. beetje vakman met oog voor detail zorgt toch dat het een beetje klopt mag je hopen, maar tegenwoordig kan je het beter zelf bijna doen. Want iedereen is tegenwoordig “vakman” in de bouw zo lijkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:50
Tja als dat wc wandje zo enorm uit de haak is... en hoe kom je aan de andere kant uit? Persoonlijk zou ik me er niet zo aan storen, komt toch een wc pot boven te hangen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Het enige waar ik me aan zou irriteren is die ene naad die niet in lijn loopt. Zo doe je dat als tegelzetter gewoon niet. Maargoed, daar hang toch de pot. Hang er een opzichtige pleerolhouder neer en die trekt de aandacht.

Maar eerlijk gezegd zijn de rest kleinigheidjes en valt het allemaal wel mee. Type gipsplaat... ach ja. Dat randje bij de deur? Moet gewoon een architraaflatje overheen.

Afgaande op wat ik op dit forum tegenkom, heb je nog geluk gehad zegmaar. Ik geeft het een 6.5 :P

Het is een beetje wat @Passie-m zegt. Iedereen is tegenwoordig vakman, en als je veel oog voor detail hebt. Kun je het vaak beter zelf doen. Of stad en land afzoeken voor die ene vakman die nog wel tip top werk levert.

[ Voor 8% gewijzigd door AtomicShockwave op 18-02-2025 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:37
@Cobraa
Om te starten, groene platen en daarover stucen is totaal kansloos. Dan zijn normale stucplaten voldoende, want schimmel gaat toch als eerste in het stucwerk zitten.
Laatst een stukadoor gesproken hierover met 40 jaar ervaring.

Verder ziet het tegelwerk er wel redelijk strak uit, behalve dat inderdaad bepaalde lijnen niet gelijk lopen. De vraag is alleen of dat überhaupt wel mogelijk was. Daarvoor heb je te weinig foto's geplaatst. Op sommige plekken lopen de lijnen namelijk netjes door. Op de foto die jij plaatst niet, maar misschien was dat een bewuste keuze om bij het kozijn netjes uit te komen.
De beste tegelzetters zouden die overleggen met de klant, maar dat is niet perse de standaard.

Dat de tegels uitsteken voorbij het kozijn, met een architraaf is dat prima op te lossen. De vraag is ook of de tegelzetter het muurtje en het kozijn heeft neergezet.
Idem voor de muren waarop getegeld is, als die niet haaks lopen, wordt het lastig om haaks te tegelen.

[ Voor 15% gewijzigd door chrisborst op 18-02-2025 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobraa
chrisborst schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:52:
@Cobraa
Om te starten, groene platen en daarover stucen is totaal kansloos. Dan zijn normale stucplaten voldoende, want schimmel gaat toch als eerste in het stucwerk zitten.
Laatst een stukadoor gesproken hierover met 40 jaar ervaring.

Verder ziet het tegelwerk er wel redelijk strak uit, behalve dat inderdaad bepaalde lijnen niet gelijk lopen. De vraag is alleen of dat überhaupt wel mogelijk was. Daarvoor heb je te weinig foto's geplaatst. Op sommige plekken lopen de lijnen namelijk netjes door. Op de foto die jij plaatst niet, maar misschien was dat een bewuste keuze om bij het kozijn netjes uit te komen.
De beste tegelzetters zouden die overleggen met de klant, maar dat is niet perse de standaard.

Dat de tegels uitsteken voorbij het kozijn, met een architraaf is dat prima op te lossen. De vraag is ook of de tegelzetter het muurtje en het kozijn heeft neergezet.
Idem voor de muren waarop getegeld is, als die niet haaks lopen, wordt het lastig om haaks te tegelen.
Dank voor je reactie, alle lijnen lopen wel goed, behalve die van het muurtje. Daarom valt het mij extra op.
Ik heb inmiddels iemand gevonden die het muurtje opnieuw gaat plaatsen, zodat deze ook met de voorste lijn gaat lopen.

Fotos ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Up8XoLSPX5ZUicsju5hKOZXmsf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQTJdaKJhfAwRJn0neMm8XxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6SyMZR9lbvIM08WXmcnb7UA24U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9daLTS4OxUcA71jeNpdi08zA.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1