Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCoo net
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 13:46
Google photos heeft plotseling een restore had gedaan van mijn foto's, ongevraagd.
Ik had google photo backup uitgeschakeld omdat die telkens vol zat.
Ik maak zelf regelmatig een backup van al mijn foto's naar mijn laptop, dus hoeft google ook geen backup meer te maken.

Ik kreeg een 'restore' folder/album met daarin meer dan 2800 items.
Deze heb ik verwijderd en nu staan al die foto's in mijn 'Verwijderde Items' album (999+ items)
Die kan ik niet leegmaken, kan ze wel allemaal selecteren maar vervolgens niet definitief verwijderen.

Ik heb met google photo mijn backup helemaal leeggemaakt, maar in de 'verwijderde items' blijven foto's staan

Hoe kan ik de 'Verwijderde Items' weer leeg krijgen.
In de galerie laat hij ook niet alle gemaakte foto's sinds laatste backup meer zien,sinds de restore.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Log eens in op de website van Google Photo's, en maak daar de verwijderde items (bin) leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCoo net
Op de site is alles nu leeg, ook de prullenbak.'
Geen albums, ik zie ook niet de laatst gemaakte foto's hier, heb de backup dan ook uitstaan nu.
Op telefoon staat de laatste foto's in de google photos app, maar ook hier rest alles leeg.
Alleen in de galerie zie ik nog de 'verwijderde items' album.
De foto's daarin (Totaal 15,88Gb) tellen wel af en staan nu op 57 dagen.
Ik kan ze wel selecteren maar Verwijderen doet niets, foto's zelf zijn niet zichtbaar.
Opslag google is nu ook nog maar 63Mb van de de 15Gb
De galerij app zelf heeft 45Gb in gebruik

[ Voor 29% gewijzigd door FCoo net op 19-02-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCoo net
Uiteindelijk de gallery app gegevens helemaal gewist en opnieuw opgestart. Dit lijkt het probleem geholpen te hebben. Hoewel ik heb ook op de smart phone de gallery disk cache full size directory geleegd, dat scheelde ook veel android geheugen.
Blijkbaar doet de gallery app gegevens wissen het werk want ook de 'small size' directory is opgeruimd.

Maar je ziet dat na foto's maken, deze catch week gaat toenemen.
Waarom wordt deze catch niet automatisch leeggemaakt?

[ Voor 39% gewijzigd door FCoo net op 19-02-2025 11:49 ]