Funderingsherstel ivm optrekken vocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Sinds enige tijd last van een vochtplek in de buitenmuur. Een lekdetectiebedrijf (iov de verzekering) heeft vastgesteld dat dit zeer waarschijnlijk komt doordat er een gat in de fundering zit voor de riolering. Hoewel dit gat er al zeker >20 jaar zit, heeft de vele regenval vorig jaar gezorgd voor dit probleem.

Advies is het herstellen van de fundering. Mijn vraag is of ik dit simpel zelf kan doen (een zak snelbeton erin, evt met een simpele bekisting) of moet hier een professioneel bedrijf aan te pas komen? Als ik dit zelf zou kunnen doen, moet de afvoerpijp dan nog beschermd worden of kan het beton er gewoon omheen gestort worden?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LNhqwPciQ-BTt5mjgAa6trbKgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ul1pdGEWf6wu3fWpDfE5DeTT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 16:18
snelbeton in simpel kistje. Bovenkant vlak strijken . Ruimte houden voor dpc folie, deze er tussen, afstrijken met metselspecie die je met een voegspijker tussen het laatste beetje erin drukt. Injecties met waterglas nadat je het hersteld hebt het gat kan evt ook .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:27
Cybersijp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:26:
snelbeton in simpel kistje. Bovenkant vlak strijken . Ruimte houden voor dpc folie, deze er tussen, afstrijken met metselspecie die je met een voegspijker tussen het laatste beetje erin drukt. Injecties met waterglas nadat je het hersteld hebt het gat kan evt ook .
Thnx.
DPC folie dan bovenop het beton, dus tegen onderkant spouwmuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 16:18
dft2 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Thnx.
DPC folie dan bovenop het beton, dus tegen onderkant spouwmuur?
correct en tevens juist :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???