Oude cr-writer vervangen door nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 8721

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mij oude crwriter vervangen door een nieuwe(ik heb hem al gekocht). Nu vraag ik mij af hoe ik dat het beste kan doen. Moet ik eerst in apparaatbeheer de oude verwijderen, de pc uitzetten de oude writer er uit halen en dan de nieuwe aansluiten, of kan ik gewoon oude cd cdwiter vervangen(zonder hem te verwijderen in apparaatbeheer) en herkend windows 98 SE vanzelf de nieuwe writer?

Bij voorbaat dank, dank voor het antwoord.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 08:32
Pc uit
ouwe writer er uit
pc aan
Check of tie weg is bij apparaat beheer zo niet effe verwijderen dan
Pc weer uit
nieuwe der in.
Software der op
en fikken maar

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Veiligste is inderdaad eerst effe uit apparaatbeheer gooien, ik denk als je dit niet doet, het ook niet echt "grote" problemen met zich meebrengt hoor. (Met het verwijderen van bijvoorbeeld een geluidskaart is het veilig om wel altyd te doen)

20*350ZO45°

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:03

KillerB

______

volgens mij hoef je tussendoor niet eens de boel aan te doen. Past ie vanzelf wel aan...

Topicstarter
Bedankt voor de reakties. Ik ga het proberen!

Topicstarter
Het is gelukt. Ik heb eerst de oude brander in apparaatbeheer verwijderd(was een Sony 4x2x24), PC uitgezet, nieuwe brander er in, PC weer aangezet en hij werd meteen herkend door WIN98.

Nieuwe brander is overigens een Philips PCRW1208(ik had het merk eerst maar niet genoemd, om reakties van: "Die had je niet moeten kopen" te vermijden).

Eerste 2 cd-tjes die ik probeerde gingen meteen fout(bufferunderrun, merk Princo en Traxdata).

Daarna rewritable cd van Philips gebruikt(zat er bijgeleverd) op 8 speed en dat ging perfekt.

Nog maar even testen hoe hij het beste funktioneert.

Bedankt voor jullie hulp.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tis maar goed dat je het merk niet vermeld hebt.
Als je vaak buffer under run krijgt dan moet je ff de HD defragmenteren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Anoniem: 20753

Zet de syschronisatie is aan van de cd-rom speler en brander

Topicstarter
Hallo,

Synchronisatie stond uit. Heb ik nu aangezet. Beetje te laat om nu nog te testen. Zal ik morgen doen en je het resultaat melden.

Bedankt voor de tip.

Welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Warez,

Heb even een cd-tje gebrand met cd-copier van Adaptec(bron cd in cd-rom speler lege recordable cd in cdwriter) en gebrand op 12 speed en het ging perfekt: geen bufferunderruns meer! Ik neem aan dat het vanaf nu helemaal goed gaat.

Bedankt, dit scheelt mij een hoop gepuzzel en ergenis.
Toch wel makkelijk zo'n forum met zoveel kennis. Gelukkkig is er altijd weer iemand bereid de moeite te nemen om te antwoorden.

Bedankt en tot "ziens".
Pagina: 1