Wasdroger op wasmachine zonder stapelkit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 19:43
Kan je een wasdroger veilig op een wasmachine zetten zonder stapelkit?

Diverse sites zeggen dat je een stapelkit moet gebruiken, maar laten dat nu net witgoedverkopers zijn die die dingen ook verkopen.
Dit zou zijn om te voorkomen dat de wasdroger door het trillen van de wasmachine eraf zou vallen.
Je plaatst de kit tussen de 2 machines en zet ze vervolgens vast met een spanband.

Bekijk ik echter de foto's van de kits, dan zie ik dat er genoeg kits zijn die geen opstaande randen aan de onderkant of onder- en bovenkant hebben.

Kan ik dan niet gewoon de droger op de wasmachine zetten met een sjorband er omheen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb het al jaren zo staan. Zonder spanband.

Als de wasmachine goed horizontaal staat en niet bizar veel trilt, kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben gegaan voor een rubberen dempingsmatje met daarop de wasmachine. Deze goed waterpas afgesteld en daarna zo de droger erop. Gaat hier al jaren perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb van die rubberen doppen (kan je kopen bij de bouwmarkt) onder de wasdroger en heb er nooit problemen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door SURFivor op 18-02-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 14:49
Ik heb de droger ook simpel op de wasmachine staan met niets bijzonders.
Werkt gewoon.
De droger is wel een warmtepomp droger en daarmee een heel stuk zwaarder dan een klassieke condensdroger of afvoerdroger.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb ze ook al jaren bovenop elkaar staan, zonder iets ertussen. Gaat prima en voor zover ik kan zien nog geen millimeter verschoven.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:10
hier staat ook de droger al jaren los op de wasmachine. als het netjes waterpas staat en de pootjes redelijk afgesteld zijn (wiebelen) is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf wel zo'n kit ertussen maar als de zaak goed waterpas geplaatst is en je zelf ook een oogje in het zeil houdt (dus niet bij je bejaarde moeder doen) dan kan er volgens mij niet zoveel mis gaan. Maar terecht dat winkeliers ervoor waarschuwen. Het kan natuurlijk wel fout gaan en dan kun je als winkelier tenminste erop wijzen dat je gewaarschuwd hebt en het dus niet jouw verantwoordelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 09:50
Hier verschoof ie eerst wel. Heb hem nu op een antislipmat staan en hij is niet meer verschoven: https://www.action.com/nl-nl/p/2513667/antislipmat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik heb hier een wat minder goed huis (jaren 80 en massaal gebouwd) dus is een en ander allemaal niet heel erg recht.. nu kan ik natuurlijk overal nieuwe vloeren storten of een stapelketje van een paar euro kopen, de ellende die je hebt als het allemaal net niet meer goed staat en je lagers vroegtijdig slijten.

die dingen kosten vanaf een euro of 20 (voor iets simpels) of 50 voor iets moois, als je net 800 voor je nieuwe warmtepompdroger hebt uitgegeven ga je daar toch niet op beknibbelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voordeel van de stapel kit is dat je dan ook een uitschuifbare plank onder de droger hebt om de wasmand op te zetten.
Pagina: 1