Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:23
De afgelopen 12 maanden waren een hel drie keer opereert aan me nek ( hernia en breuk waarvan 2 radicaal mislukt wat bijna me leven heeft gekost door een enorme zwelling op de c5 c6 c7 werfels ) maar we zijn er met nog een kleine ingreep ervan af hoop ik dan maar.

Nu gaan me aankomende 10 maanden bestaan uit revalideren van 8 tot 2, dus hou plenty of time over en mezelf kenende weet ik dat ik me ga irriteren en vervelen in een leeg huis.

Ik heb altijd voor een vriend gewerkt die de zaak verkocht vorige maand, altijd telefoon reparaties pc's laptops etc voor hem gedaan helaas maar dit heeft verder geen financiële gevolgen voor de de aankomende 2 jaar.

Punt is wat kan ik gaan doen om verveling en vooral in beweging te blijven ( erg belangrijk ) en dan het liefst vanuit huis. Vrijwilligerswerk of part time werk vanuit huis? Ik moet echt wat om handen hebben anders word ik gek sinds juni ben ik gescheiden en zit ik dus naast het revalideren in de ochtend de hele dag alleen thuis wat ook niet echt meewerkt aan je herstel die eenzaamheid er bovenop.

Opleiding havo
Opleiding HBO netwerk beheer, maar zoals omschreven repareer ik liever of bouw ik een stuk of 10 pc's per dag.

Mijn vraag is wat zouden jullie doen om de tijd te doden voor je weet een beetje de ouwe bent ( neurochirurg gokt op 10 maanden )

Ik hoop op wat positieve feedback kan ik wel gebruiken elke tip is welkom.

Op me telefoon geschreven dus eventueel fouten corrigeer ik later.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door milotic op 18-02-2025 02:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het hangt er een beetje vanaf wat je mag (fysiek, fiscaal). Je kunt online advertenties plaatsen om pc's te bouwen en configureren, telefoon te repareren, etc. maar als daarna de belastingdienst om de hoek komt kijken of je kan bijvoorbeeld de kast niet tillen dan schiet dat niet op.

Vrijwilligerswerk is wel goed om mensen te ontmoeten. Maak een lijstje wat er in de buurt zit en aanspreekt. Benader ze dan eens om mee te lopen en te kijken het bij je past.

Geen idee hoe oud je bent maar rondkomen van reparatie werk lijkt mij in deze tijd lastig. Denk eens na wat je de resterende tijd na je revalidatie kan en wil doen. Wellicht netwerk certificaten behalen of omscholen naar (gezien je kennis en voorkeur) bv embedded systems, electricien, etc. Daar zijn handjes te kort en dan ben je toch redelijk technisch bezig. Als bijvoorbeeld software tester heb je meer kans op (deels) thuiswerk maar het is minder hardware gericht.

Of wellicht kom je er na vrijwilligerswerk achter dat je juist de techniek wil verlaten en met mensen werken. Wat je ook kiest, je begint op 0 dus je zal een stap terug doen in inkomen. Maar ja, gezondheid is altijd belangrijker dan inkomen maar daar was je al achter. ;) Sterkte!

Om de tijd door te komen kun je wandelen, een hobby oppakken (heb je niks, google wat leuk lijkt) en met studie voor omscholing ben je ook wel even zoet.

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 18-02-2025 03:17 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

Theo

moederbord

Ga eens kijken of je bij het lokale repair café vrijwilligerswerk kunt doen. Je kunt daar ook dan als vrijwilliger wat 'huiswerk' meenemen :)

En om in beweging te blijven. Het klinkt als een open deur, maar ga lopen. Loop elke dag minimaal 30 minuten aan één stuk buiten. Dus niet 15 minuten naar de winkel, en dan terug (dat is niet 1x30 minuten maar 2x 15 min), maar echt één stuk van minimaal 30 minuten. Dat helpt met je revalideren op zo ongelooflijk veel manieren; het is goed voor je lichaam, het is goed om dan een half uu uit het huis te zijn, het is goed om buiten te zijn en specifiek lopen zorgt ook ervoor dat je brein tot rust kan komen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:17
sh4d0wman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 03:14:
......

Vrijwilligerswerk is wel goed om mensen te ontmoeten. Maak een lijstje wat er in de buurt zit en aanspreekt. Benader ze dan eens om mee te lopen en te kijken het bij je past.

.....
Dit, zoek bijvoorbeeld een repair-café en meld je aan. Is niet thuis, maar vaak wel in een buurtcentrum of iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@milotic het repaircafe is ook geroepen en een hele goede tip, afgekeurde buurman met longcovid doet dit ook paar uurtjes en hij heeft er dikke schik aan.

verder is beweging ook al genoemd, ik heb wat depri thuisgezetn voor een langere tijd en buiten wandelen in het bos heeft echt goed geholpen, muziekje of podcastje erbij op de koptelefoon.

verder kun je misschien hier op tweakers vragen of ze je geschikt zien als mod, als je dat leuk lijkt.
Buiten dat kun je natuurlijk lekker actief zijn in de vele DKA-topics of hulpvragen hier.

Verder heb ik veel ontspanning gekregen door weer te gaan Lego-en, Heerlijk ontspannen wat onderdelen in elkaar zitten klikken, maar dat moet je q leuk vinden en b natuurlijk kunnen doordat je wat langer in 1 houding zit meestal.

last but not least...heel veel sterkte en beterschap gewenst natuurlijk!!!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Theo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:56:
Ga eens kijken of je bij het lokale repair café vrijwilligerswerk kunt doen. Je kunt daar ook dan als vrijwilliger wat 'huiswerk' meenemen :)

En om in beweging te blijven. Het klinkt als een open deur, maar ga lopen. Loop elke dag minimaal 30 minuten aan één stuk buiten. Dus niet 15 minuten naar de winkel, en dan terug (dat is niet 1x30 minuten maar 2x 15 min), maar echt één stuk van minimaal 30 minuten. Dat helpt met je revalideren op zo ongelooflijk veel manieren; het is goed voor je lichaam, het is goed om dan een half uu uit het huis te zijn, het is goed om buiten te zijn en specifiek lopen zorgt ook ervoor dat je brein tot rust kan komen.
Das nog iets te veel van het goede een kwartier lopen en ben kapot joh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

Theo

moederbord

milotic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Probeer dan (na overleg met een fysio!) dagelijks een kwartier te lopen. Dat zal dan ook meer doen dan je initieel denkt :)

Mijn vriendin had een aantal jaren geleden een soortgelijke situatie. Zware operatie achter de rug, conditie van een bejaarde en moeite om 500 meter te kunnen lopen. Maar toch begonnen. Eerst die 500 meter per dag, daarna lukte 800 meter en daarna langzaam meer. Het dagelijks lopen heeft veel gedaan voor de revalidatie, en veel gedaan tegen het gek worden binnen en het gevoel hebben dat de muren op je afkomen..

Probeer dus dagelijks 15 minuten te lopen. En wanneer meer lukt doe dat; dat gaat je echt heel veel helpen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Theo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:03:
[...]

Probeer dan (na overleg met een fysio!) dagelijks een kwartier te lopen. Dat zal dan ook meer doen dan je initieel denkt :)

Mijn vriendin had een aantal jaren geleden een soortgelijke situatie. Zware operatie achter de rug, conditie van een bejaarde en moeite om 500 meter te kunnen lopen. Maar toch begonnen. Eerst die 500 meter per dag, daarna lukte 800 meter en daarna langzaam meer. Het dagelijks lopen heeft veel gedaan voor de revalidatie, en veel gedaan tegen het gek worden binnen en het gevoel hebben dat de muren op je afkomen..

Probeer dus dagelijks 15 minuten te lopen. En wanneer meer lukt doe dat; dat gaat je echt heel veel helpen.
Vrijdag begin ik met de revalidatie van 8 tot 2 fyshio oefeningen of wat ik me er verder bij moet voorstellen. Wel veel kilo's kwijt geraakt zeg 6 maanden aan de oxycedon word je ook niet echt fitter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
Fraggert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:27:
@milotic het repaircafe is ook geroepen en een hele goede tip, afgekeurde buurman met longcovid doet dit ook paar uurtjes en hij heeft er dikke schik aan.

verder is beweging ook al genoemd, ik heb wat depri thuisgezetn voor een langere tijd en buiten wandelen in het bos heeft echt goed geholpen, muziekje of podcastje erbij op de koptelefoon.

verder kun je misschien hier op tweakers vragen of ze je geschikt zien als mod, als je dat leuk lijkt.
Buiten dat kun je natuurlijk lekker actief zijn in de vele DKA-topics of hulpvragen hier.

Verder heb ik veel ontspanning gekregen door weer te gaan Lego-en, Heerlijk ontspannen wat onderdelen in elkaar zitten klikken, maar dat moet je q leuk vinden en b natuurlijk kunnen doordat je wat langer in 1 houding zit meestal.

last but not least...heel veel sterkte en beterschap gewenst natuurlijk!!!
Good oldschool lego nee niet zon mijn ding! Dan zet ik liever wat pc's in elkaar dat lukt me prima zolang ik maar sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
sh4d0wman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 03:14:
Het hangt er een beetje vanaf wat je mag (fysiek, fiscaal). Je kunt online advertenties plaatsen om pc's te bouwen en configureren, telefoon te repareren, etc. maar als daarna de belastingdienst om de hoek komt kijken of je kan bijvoorbeeld de kast niet tillen dan schiet dat niet op.

Geen idee hoe oud je bent maar rondkomen van reparatie werk lijkt mij in deze tijd lastig. Denk eens na wat je de resterende tijd na je revalidatie kan en wil doen. Wellicht netwerk certificaten behalen of omscholen naar (gezien je kennis en voorkeur) bv embedded systems, electricien, etc. Daar zijn handjes te kort en dan ben je toch redelijk technisch bezig. Als bijvoorbeeld software tester heb je meer kans op (deels) thuiswerk maar het is minder hardware gericht.

Of wellicht kom je er na vrijwilligerswerk achter dat je juist de techniek wil verlaten en met mensen werken. Wat je ook kiest, je begint op 0 dus je zal een stap terug doen in inkomen. Maar ja, gezondheid is altijd belangrijker dan inkomen maar daar was je al achter. ;) Sterkte!

Om de tijd door te komen kun je wandelen, een hobby oppakken (heb je niks, google wat leuk lijkt) en met studie voor omscholing ben je ook wel even zoet.
Heb wel een kvk tot me beschikking alleen doe ik er niks meer mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Ergens partijtjes oude zakelijke pc's, laptops of telefoons vandaan halen en die zelf refurbishen. Die vervolgens op V&A of Marktplaats zetten, of eventueel iom gemeente aanbieden aan kansarme gezinnen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-05 16:08
milotic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Vrijdag begin ik met de revalidatie van 8 tot 2 fyshio oefeningen of wat ik me er verder bij moet voorstellen. Wel veel kilo's kwijt geraakt zeg 6 maanden aan de oxycedon word je ook niet echt fitter van.
Theo heeft echt gelijk!
Werken aan je conditie doet zelfs gegarandeerd meer dan fysiotherapie. De fysio ondersteunt het genezingsproces wel, maar van alleen fysio genees je niet.
Ga wandelen. Bouw de tijd op. Je zult merken dat je je op meerdere punten beter gaat voelen.

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 09:44
Wat ontzettend naar wat er gebeurd is en hoop dat de echte weg naar herstel ingezet kan worden.

Mijn advies, zet alles in op herstel en beweging. Beeldscherm werk en reparatie lijken mij in eerste instantie niet goed voor je nek omdat je naar beneden kijkt of je hoofd statisch houdt. (Ik spreek uit ervaring met C5/C6)

Wandelen, fietsen (wanneer dat weer mag), fysio, fitness, zwemmen - en een stuk sociaal gebeuren. Zorg voor structuur, maandag dit, dinsdag dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 21:35
Humanitas heeft veel projecten waarbij je als vrijwilliger aan de slag kan.
Bevalt mij zeer goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nielson schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:48:
Ergens partijtjes oude zakelijke pc's, laptops of telefoons vandaan halen en die zelf refurbishen. Die vervolgens op V&A of Marktplaats zetten, of eventueel iov gemeente aanbieden aan kansarme gezinnen oid.
dit is een goeie tip, er zit toch ook op Tweakers een user die hier onderdelen inzameld en hier mensen mee helpt? Ik ga even zoeken, is volgens mij een topic van.

Miischien kun je daarbij aansluiten :)

@milotic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
[quote]Barcht schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Theo heeft echt gelijk!
Werken aan je conditie doet zelfs gegarandeerd meer dan fysiotherapie. De fysio ondersteunt het genezingsproces wel, maar van alleen fysio genees je niet.
Ga wandelen. Bouw de tijd op. Je zult merken dat je je op meerdere punten beter gaat voelen.
[/quote

Zit ook sportschool bij in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
mYpzaa schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:34:
Wat ontzettend naar wat er gebeurd is en hoop dat de echte weg naar herstel ingezet kan worden.

Mijn advies, zet alles in op herstel en beweging. Beeldscherm werk en reparatie lijken mij in eerste instantie niet goed voor je nek omdat je naar beneden kijkt of je hoofd statisch houdt. (Ik spreek uit ervaring met C5/C6)

Wandelen, fietsen (wanneer dat weer mag), fysio, fitness, zwemmen - en een stuk sociaal gebeuren. Zorg voor structuur, maandag dit, dinsdag dat.
Structuur is helaas nog ver te zoeken slapen gaat lastig word stijf wakker en kost me een half uur uit bed te komen. Maar we gaan er vanaf vrijdag volle bak voor dat het zwaar word dat weet ik maar waar een wil is daar is een weg zegt men.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-05 16:08
Buitenlucht is belangrijk. In een sportschool maak je je hoofd niet leeg.
Zoek iets van natuur op. Zet je over je weerzin heen. Heus, het helpt!

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
Fraggert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:40:
[...]

dit is een goeie tip, er zit toch ook op Tweakers een user die hier onderdelen inzameld en hier mensen mee helpt? Ik ga even zoeken, is volgens mij een topic van.

Miischien kun je daarbij aansluiten :)

@milotic
Dat is nog wel een idee ja, een pc bouwen of repareren is geen probleem alleen normaal doe je er xxx tijd over en nu is is het xxxxxx met ingelaste rust pauzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
Barcht schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Buitenlucht is belangrijk. In een sportschool maak je je hoofd niet leeg.
Zoek iets van natuur op. Zet je over je weerzin heen. Heus, het helpt!
Woon letterlijk 600 meter van de postbank / bos af haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Alleen is het wel koud met al die verkrampte spieren merk wel dat warmte en een kruik helpen. Maar ja al die 16 schroeven moeten ook nog goed ingroeien in me nek dat is ook vrij pijnlijk nog wel dragelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:31
milotic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Dan begin je met een kwartier en bouw je het (in overleg met je fysio) uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij wil je te snel, dat ten eerste.

Maar ga eerst opzoek naar een dagelijks ritme (ook in het weekend) en ga daarna kijken wat past hier steeds meer in aangaande je herstel.

Het "iets" kan dan zijn:
- Schaf een 3d printer aan en lekker klooien (is ook traag, net zoals jou :+))
- Pak een klein klusje thuis op, al is het maar even iets schilderen of iets repareren.
- Spreek af met iemand voor een bak koffie/thee in de zon en zeik even lekker.
- Codeer projectje?
- Begin met luchtbuksschieten in de achtertuin ofzo (kan je ook bij staan)...

Veel beterschap toegewenst, en focus nog niet te veel op na de periode van 2 jaar... eerst herstellen. De wereld draait wel door zonder jou.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:49
Is er een sportvereniging bij je in de buurt waar je lid kan worden en zo aan beweging te komen en andere mensen te ontmoeten, etc. iets met mes aan 2 kanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 14:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
—titelfix—

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:07
Geloof me de revalidatie gaat ook het een en ander van je vragen zowel fysiek als mentaal. Zorg ervoor dat je zelf je inzet kan bepalen, geen vaste afspraken, zodat je op elk moment naar jezelf kunt luisteren en even de stekker eruit kan trekken zonder je schuldig te voelen.

Zoals al genoemd: klussen in huis, tuin, zwemmen (goed voor de revalidatie, check wel bij je fysio, er zijn tijden met extra verwarmd water). Flikker alle social apps van je telefoon, de verleiding is te groot om daarin te blijven hangen. Met jouw ict ervaring zijn er genoeg mogelijkheden om die in te zetten (bibliotheek, humanitas, websites, databeheer, je kunt het zelf wel bedenken). En zorg dat je iedere dag lekker eten voor jezelf maakt, nodig vrienden uit, etc.

Sterkte, beterschap, laat weten hoe het over een jaar is (:-))

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
TheCricketer25 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:13:
Is er een sportvereniging bij je in de buurt waar je lid kan worden en zo aan beweging te komen en andere mensen te ontmoeten, etc. iets met mes aan 2 kanten :)
Sportschool waar ook de fyshio sauna huisarts alles in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
geldersscheepje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:
Geloof me de revalidatie gaat ook het een en ander van je vragen zowel fysiek als mentaal. Zorg ervoor dat je zelf je inzet kan bepalen, geen vaste afspraken, zodat je op elk moment naar jezelf kunt luisteren en even de stekker eruit kan trekken zonder je schuldig te voelen.

Zoals al genoemd: klussen in huis, tuin, zwemmen (goed voor de revalidatie, check wel bij je fysio, er zijn tijden met extra verwarmd water). Flikker alle social apps van je telefoon, de verleiding is te groot om daarin te blijven hangen. Met jouw ict ervaring zijn er genoeg mogelijkheden om die in te zetten (bibliotheek, humanitas, websites, databeheer, je kunt het zelf wel bedenken). En zorg dat je iedere dag lekker eten voor jezelf maakt, nodig vrienden uit, etc.

Ik eet bij me ouders elke avond zodat ik aansterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Joris748 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Dan begin je met een kwartier en bouw je het (in overleg met je fysio) uit ;)
En de revalidatie trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
geldersscheepje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:05:

Zwemmen mag nog niet omdat anders bacteriën op de titanium schroeven kunnen gaan zitten, dan moet alles er weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat een bak ellende heb je achter de rug! Goed dat je nu mag gaan focussen op herstel. Hier ook mee bezig.
Ik merk dat het voor mij belangrijk is om een balans te hebben tussen: mensen ontmoeten, sporten/wandelen/bewegen en lekker in de flow zijn met geknutsel op mijn eigen tempo.
Voor mij helpt het om een weekprogramma te hebben, waar ik in het begin in de valkuil viel om teveel te willen. Want: z.s.m. weer aan de slag! Daarvoor is het echt belangrijk dat je voldoende rustmomenten hebt of deze kunt pakken als je programma toch te vol zit.
Leg de lat niet te hoog voor jezelf! Mij helpt dat om sneller vooruit te gaan.
Praktisch gezien: max. 2 activiteiten op een dag (d.w.z.: sportschool + iets sociaals) en verder goed eten. Dit heeft mij allemaal geholpen om in het hier en nu te zijn.

Misschien is Hack42 leuk om eens een kijkje te nemen voor als je wat makkelijker en langer de deur uit kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 13:28
Zo te zien heb je een aardige opdonder gehad, en de dokter voorspelt 10 maanden revalideren, elke dag van 08:00 - 14:00, startend vanaf aanstaande vrijdag?

Ik zou even afwachten hoe het met die revalidatie gaat. Ik verwacht dat je de eerste tijd al je energie daarvoor nodig gaat hebben. Dan in overleg met de revalidatie arts je plan trekken, je wilt ook weer niet te hard van stapel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Net 20 minuten gelopen na me ouders eten en terug helemaal gesloopt nu, conditie is echt ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
*knip* graag normaal blijven reageren

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 18-02-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:54
Neem je tijd. Niets forceren.
Je conditie komt echt wel weer terug.

(ex-kankerpatiënt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
BBBvB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:57:
Neem je tijd. Niets forceren.
Je conditie komt echt wel weer terug.

(ex-kankerpatiënt).
Totaal hersteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:54
Ruim 7 jaar "schoon". :)
Geen garantie uiteraard, maar: altijd positief blijven.

Dank voor je belangstelling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 17:06
milotic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:57:
Net 20 minuten gelopen na me ouders eten en terug helemaal gesloopt nu, conditie is echt ruk
Komt vanzelf redelijk terug. Elke oefening telt, al is het wat klein rek en strek werk. Ga vooral geen grenzen over, maar beweeg waar en met name hoe je kan.

Zoals mijn zusje (sport en revalidatie physio) zegt: "Er is maar 1 ding wat helpt met revalideren. Oefenen, oefenen, oefenen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
LTwinter schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Komt vanzelf redelijk terug. Elke oefening telt, al is het wat klein rek en strek werk. Ga vooral geen grenzen over, maar beweeg waar en met name hoe je kan.

Zoals mijn zusje (sport en revalidatie physio) zegt: "Er is maar 1 ding wat helpt met revalideren. Oefenen, oefenen, oefenen."
Vandaag niet vooruit te branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 17:06
milotic schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:03:
[...]

Vandaag niet vooruit te branden.
En morgen mischien wel.

Ik ben zelf ex defensie. Meerdere uitzendingen, mijn eigen droomberoep, geweldige vriendin, leuk koophuis. Alles klopte.
Tijdens een verdomde doorsnee oefening terug in Nederland een knie blessure opgelopen waar een operatie voor nodig was.

Niet meer inzetbaar, lang revalidatie traject, relatie op de klippen, koophuis door de helft dus naar klein appartementje, baan weg want niet op kantoor willen zitten.

Wat doe je dan? Zelfde als bij elk probleem (Ik noem het geen uitdaging ik ben geen kl*te lifecoach). Stap voor stap aanpakken. Elke stap is een overwinning op de persoon die je niet wil zijn. Niet elke dag heeft alle stapjes die je wil, maar elk stapje brengt je wel dichterbij waar je wil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb 4.5 maand in een revalidatiecentrum rondgelopen, en dat was een mix van heel goede zorg, ritme/regelmaat, maar ook veel wandelen (30 mins per dag, ook als je niet daar benr) en sporten. Daarnaast moest je iets met je handen doen, ik was al met hout bezig en heb dat wat uitgebreid daar (ben zwaluwstaartjes gaan maken).

Ja het kost tijd en ja het is soms ook gewoon ronduit k*t maar buiten wandelen (niet in de stad) is meetbaar goed voor je. Die creatieve kant, waar het even niet om scoren gaat, vond ik ook echt heel fijn en belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 19-02-2025 21:17 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
LTwinter schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:13:
[...]

En morgen mischien wel.

Ik ben zelf ex defensie. Meerdere uitzendingen, mijn eigen droomberoep, geweldige vriendin, leuk koophuis. Alles klopte.
Tijdens een verdomde doorsnee oefening terug in Nederland een knie blessure opgelopen waar een operatie voor nodig was.

Ja idd was 12.5 jaar getrouwd dat gaat mentaal er ook niet lekker bij zeg maar. Gelukkig praat ik er wel veel over met een zaal genoot waar ik nog steeds veel contact mee heb, hij zegt ook zenuwpijn is met geen woord te beschrijven zijn huwelijk is op het nippertje wel goed gekomen.

Niet meer inzetbaar, lang revalidatie traject, relatie op de klippen, koophuis door de helft dus naar klein appartementje, baan weg want niet op kantoor willen zitten.

Wat doe je dan? Zelfde als bij elk probleem (Ik noem het geen uitdaging ik ben geen kl*te lifecoach). Stap voor stap aanpakken. Elke stap is een overwinning op de persoon die je niet wil zijn. Niet elke dag heeft alle stapjes die je wil, maar elk stapje brengt je wel dichterbij waar je wil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
milotic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 02:25:
Nu gaan me aankomende 10 maanden bestaan uit revalideren van 8 tot 2;

Ik heb altijd voor een vriend gewerkt die de zaak verkocht vorige maand, altijd telefoon reparaties pc's laptops etc voor hem gedaan helaas maar dit heeft verder geen financiële gevolgen voor de de aankomende 2 jaar.
Heftig verhaal. Dus allereerst: veel sterkte.

Meer praktisch: ben je nu ergens in dienst? Krijg je ergens salaris? Of heb je op dit moment een uitkering (WW, WIA?). Let dan vooral op als je met deze tijdsbesteding geld gaat verdienen.

In geval van dat eerste: overleg met de bedrijfsarts wat je naast revalideren mag doen. Als je zelf na 14:00 uur kan werken dan kan dit dus ook voor je werkgever en zou je in de problemen kunnen komen als je ergens anders voor gaat werken.

In geval van een uitkering: controleer goed of je mag werken en of dit van invloed is op je recht op (of de hoogte van) je uitkering.

Het zou ontzettend vervelend zijn als je uit goede wil handelt om zo snel mogelijk te herstellen, maar dat je vervolgens om administratieve redenen in de financiële problemen raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Mr. Stom schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Heftig verhaal. Dus allereerst: veel sterkte.

Meer praktisch: ben je nu ergens in dienst? Krijg je ergens salaris? Of heb je op dit moment een uitkering (WW, WIA?). Let dan vooral op als je met deze tijdsbesteding geld gaat verdienen.

In geval van dat eerste: overleg met de bedrijfsarts wat je naast revalideren mag doen. Als je zelf na 14:00 uur kan werken dan kan dit dus ook voor je werkgever en zou je in de problemen kunnen komen als je ergens anders voor gaat werken.

In geval van een uitkering: controleer goed of je mag werken en of dit van invloed is op je recht op (of de hoogte van) je uitkering.

Het zou ontzettend vervelend zijn als je uit goede wil handelt om zo snel mogelijk te herstellen, maar dat je vervolgens om administratieve redenen in de financiële problemen raakt.
Werkgever heeft de zaak verkocht krijg nu geld van het uwv 100% eerste 12 maanden erna zakt het naar 70%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:50
Heftig verhaal en knap dat je dit allemaal doorstaan hebt!

In dat uitkeringsverhaal, daar klopt (met de huidige info) iets niet.
Je bent 12 maanden geleden uitgevallen (ik neem aan: ziekgemeld). Wat heeft jouw vriend, officieel de werkgever, samen met de bedrijfsarts geadviseerd om te doen?

Vervolgens is er een ontslagvergunning afgegeven door UWV voor jouw vriend, dat hij bij uitzondering een zieke medewerker mocht ontslaan? Dan zit je nu in de ziektewet bij UWV en die keert nog maar 12 maanden 70% uit en dan stopt dat. (De Wia-beoordeling start dan)

Of hebben jij en jouw vriend een goede afspraak gemaakt om jou samen te 'ontslaan', een vergoeding mee te geven en je dan bij de WW-uitkering kon melden vorige maand?
In dat geval, niet heel erg volgens de regels, heb je je denk ik ziekgemeld tijdens de WW en zal je nog een kleine 2 jaar Ziektewet krijgen.

In beide situaties: samen met UWV kijk je naar of en waar je kunt (opbouwen) in werk.
Je mag ook zelf werk zoeken, je mag ook geld verdienen, maar je moet dit wel even doorgeven zodat een deel gekort kan worden.
Op die manier kun je jezelf weer nuttig voelen en tegelijkertijd bereid je jezelf voor op je toekomstige zelf: je gaat weer energie krijgen en per dag bekijk je maar of je meer kon dan je gisteren kon :)

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Laatste operatie was 5 december, in goed overleg ja zal het morgen samenvatten net wakker
Pagina: 1