Hi Mensen,
Ik heb een aantal posts hier gelezen die er best op lijken, maar sommige symptomen zijn net anders dus ik ben benieuwd of jullie een idee hebben? Het probleem is zo grillig, het lukt me niet goed om er een lijn in te vinden....Ik heb nu 2 keer de CV monteur hier gehad, maar nog geen oplossing, dus ik probeer nu wat beter zelf uit te zoeken waar het kan zitten:)|
Alvast dank!
Ik heb een aantal posts hier gelezen die er best op lijken, maar sommige symptomen zijn net anders dus ik ben benieuwd of jullie een idee hebben? Het probleem is zo grillig, het lukt me niet goed om er een lijn in te vinden....Ik heb nu 2 keer de CV monteur hier gehad, maar nog geen oplossing, dus ik probeer nu wat beter zelf uit te zoeken waar het kan zitten:)|
- Situatie schets: ATAG i36EC CV ketel uit 2017, met ATAG One thermostaat, geen buitentemperatuur sensor. Verwarming is combi van vloerverwarming en radiatoren, warm water gaat naar kranen beneden, en kranen in de badkamer boven.
- Regelmatig stopt de warmwater toevoer van de Grohe mengkraan van de douche (~10j oud) na ~2 min koud water. De CV geeft dan ook geen ontsteking aan, en geen warmtevraag. De Vloerverwarming heeft wel warmtevraag
- Deze kraan geeft incl. douchekop ~4l/min (warm en koud), en zonder douchekop en slang geeft hij 8l/min (warm) en 13l/min (koud)
- Als ik dan de wastafel kraan erbij aan doe, komt hij het warmwater van de douche ook weer op gang, maar soms ook niet. dan blijft de wastafel kraan ook koud
- De badkraan (andere mengkraan, maar in dezelfde ruimte bovenverdieping) heeft hetzelfde
- Zeer af en toe heb ik hetzelfde bij de keukenkraan (die gelijk naast de CV zit), die activeert dan ook niet warmtevraag
- Vloerverwarming heeft nooit problemen
- De Tapwater drempel voor deze ketel ligt volgens de handleiding op 1,5l/min
- Ontkalking van douchekop en slang - geen verandering
- Druk verhogen, nu op 2 tot 2,2 bar - geen verandering
- Heb de flow van combinatie van kranen gemeten. Aantal liters/min op de douche mengkraan, zonder douchekop en slang:
Koud Warm 1 kraan aan 13 8 2 kranen aan 12 7 3 kranen aan 9 4
Aantal liters/min op de douche mengkraan, met douchekop en slang: 4l/min, voor warm en koud allebei
Aantal liters/min op de keuken kraan (naast CV) 6l/min bij koud, 5l/min bij warm
- CV monteur zegt: douchemengkraan vervangen voor nieuwe, maar het feit dat het soms ook bij de keuken kraan optreed deed me denken: dat kan het niet zijn?
- De Flowmeter laten checken en vervangen?
Alvast dank!
[ Voor 13% gewijzigd door Glindeboom op 17-02-2025 23:02 . Reden: Die tabel goedkrijgen:) ]