Werkt een 2e hands Ziggo Next mini?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maije068
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-02 12:13
Als ik viavia/2de hands een Ziggo next mini in bezit krijg. Kan ik deze dan gewoon gebruiken voor mijn 2 de Tv?

Beste antwoord (via rens-br op 19-02-2025 08:39)

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@rens-br deze informatie is niet kloppend. Een box overnemen via Marktplaats gaat niet werken, zoals @jack zomer ook benoemd. Als het abonnement opgezegd is, dan werkt die niet meer. Werkt die wel? Dan blijft de verkoper deze doorbetalen.

@Nenoki en @Nielson hiermee is ook gelijk duidelijk dat we niet gaan "zoeken" of ineens extra kosten in rekening gaan brengen bij de koper.

@NESFreak een goede tip! Het gemak van de Extra Next Mini is natuurlijk nog steeds dat je hier een gelijkwaardig product gebruikt als bij je 1e TV :-)

De verdere conclusie is: iemand die via Marktplaats een Next Mini verkoopt, krijgt van van ons een bericht dat die teruggestuurd moet worden en een retourdoos. Stuur je dit niet retour? De restwaarde van zo'n apparaat komt dan op de factuur na verloop van tijd (met verschillende herinneringen). Dus terugsturen is het beste en heeft @maije068 hier nu overal antwoord op.

VodafoneZiggo-webcare

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nee.
in elk geval niet zonder te betalen.
Dus gewoon bij ziggo een extra box vragen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@maije068 ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is. Verder werkt zo'n box wel, maar brengt Ziggo er gewoon een maandbedrag voor in rekening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:05
De Mediabox Next is ook een ontvanger die Ziggo in bruikleen aan zijn klanten geeft. De verkoper van het boxje zou deze dus ook niet kunnen verkopen omdat hij eigenlijk verplicht is deze naar Ziggo terug te sturen. Dat is uiteraard niet jouw probleem maar wellicht dat Ziggo ook op afstand wel kan zien dat jij het apparaat nu in gebruik hebt en deze kan blokkeren of inderdaad zoals al gezegd maandelijkse kosten in rekening brengt omdat ze zien dat je een 2e TV hebt aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Nenoki op 18-02-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 18:51
De mediabox is idd niet van jou. Koop gewoon een (chromecast met) google TV en zet daar de ziggo app op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Zie dit topic voor een verglijkbaar iets bij KPN:

KPN extra tv ontvanger wordt zonder overleg gefactureerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:20
maije068 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:43:
Als ik viavia/2de hands een Ziggo next mini in bezit krijg. Kan ik deze dan gewoon gebruiken voor mijn 2 de Tv?
Aleen als die nog gekoppeld is aan een actief abonnement en jij ook internet van Ziggo hebt.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@rens-br deze informatie is niet kloppend. Een box overnemen via Marktplaats gaat niet werken, zoals @jack zomer ook benoemd. Als het abonnement opgezegd is, dan werkt die niet meer. Werkt die wel? Dan blijft de verkoper deze doorbetalen.

@Nenoki en @Nielson hiermee is ook gelijk duidelijk dat we niet gaan "zoeken" of ineens extra kosten in rekening gaan brengen bij de koper.

@NESFreak een goede tip! Het gemak van de Extra Next Mini is natuurlijk nog steeds dat je hier een gelijkwaardig product gebruikt als bij je 1e TV :-)

De verdere conclusie is: iemand die via Marktplaats een Next Mini verkoopt, krijgt van van ons een bericht dat die teruggestuurd moet worden en een retourdoos. Stuur je dit niet retour? De restwaarde van zo'n apparaat komt dan op de factuur na verloop van tijd (met verschillende herinneringen). Dus terugsturen is het beste en heeft @maije068 hier nu overal antwoord op.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

VodafoneZiggo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:33:
Bedankt voor het verhelderende antwoord. Ik ben niet bekend met de box, maar het is dus niet zo dat je gewoon kan inloggen met je eigen TV credentials, waardoor de box aan je eigen account komt te hangen, in plaats van aan die van de 'eigenaar'.

Dat kan bij KPN / Odido namelijk wel op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

@rens-br dank voor je reactie en geheel graag gedaan! Hoe het bij KPN of Odido werkt ben ik dan weer niet bekend mee ;) De apparatuur krijg je bij ons in bruikleen en is daarmee gebonden aan klantnummer door het serienummer. Deze komt niet online als er geen actief abonnement op is.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

VodafoneZiggo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:48:
De apparatuur krijg je bij ons in bruikleen en is daarmee gebonden aan klantnummer door het serienummer. Deze komt niet online als er geen actief abonnement op is.
Helder! Dat werkt dan inderdaad anders dan bij KPN / Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmoret1973
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 12:33
Hoi,
Ik ben over naar KPN na 25 jaar ziggo / vodafone.
Bericht gehad van ziggo dat mijn modem terug moet, maar dat ik de Ziggo TV Next kastjes (2 stuks) naar de milieustraat kan brengen.
Deze zijn nog 2 jaar oud en dit voelt zonde en niet erg milieuvriendelijk.
Kan ik deze aanbieden voor iemand anders of niet?

Groet,
Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mmoret1973 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:33:
Hoi,
Ik ben over naar KPN na 25 jaar ziggo / vodafone.
Bericht gehad van ziggo dat mijn modem terug moet, maar dat ik de Ziggo TV Next kastjes (2 stuks) naar de milieustraat kan brengen.
Deze zijn nog 2 jaar oud en dit voelt zonde en niet erg milieuvriendelijk.
Kan ik deze aanbieden voor iemand anders of niet?

Groet,
Martijn
Of niet

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:33
Je kunt ze best aanbieden aan iemand, maar ze gaan niet werken.
Je verkoopt dan een niet werkend devices wat op fraude neer komt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1