Mijn huidige systeem van >10 jaar oud (Intel Core 2 Duo) is overleden. Het enige wat ik de afgelopen 10 jaar er aan toegevoegd heb is een SSD voor het OS (windows 10) een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, beetje surfen, foto bewerking in Photoshop. Ik werk 2 dagen in de week vanuit huis. Gamen doe ik nooit.
Ik heb nu een 24inch scherm, die wil ik op termijn vervangen voor 27 inch of nog groter. Het systeem moet dus hogere resolutie aankunnen voor kantoorwerk.
Ik vind een stil system HEEL belangrijk. Ik had in mijn oude systeem stille componenten, videokaart met passieve koeling bijvoorbeeld. Ik geef liever 50 euro extra uit als dat geluidsreductie oplevert.
Een AM5 systeem lijkt me wat meer toekomstvast dan een AM4 systeem. Ik zal het systeem waarschijnlijk enkele Jaren gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een bigtower kast, maar een MicroAT-X systeem is wat makkeijker te plaatsen dus dat lijkt me wel wat.
Aangezien ik nooit game lijkt mij een geïntegreerde GPU meer dan voldoende. Eigen opslag staat op externe SSD dus SSD is puur voor OS, apps en wat lokale data. Mijn huidige 24inch monitor wil ik nog even behouden (upgrade ik later).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb 2 systemen samengesteld, grotendeels gelijk, sommige componenten net iets anders:
Ik heb in systeemn 1 de AMD Ryzen 5 8600G gekozen voor de " snelle" iGPU. Aangezien ik niet game lijkt me dat voldoende
Werkt alles lekker samen? Zien jullie nog verbeteringen of optimalisaties ?
Systeem 1
Systeem 2
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, beetje surfen, foto bewerking in Photoshop. Ik werk 2 dagen in de week vanuit huis. Gamen doe ik nooit.
Ik heb nu een 24inch scherm, die wil ik op termijn vervangen voor 27 inch of nog groter. Het systeem moet dus hogere resolutie aankunnen voor kantoorwerk.
Ik vind een stil system HEEL belangrijk. Ik had in mijn oude systeem stille componenten, videokaart met passieve koeling bijvoorbeeld. Ik geef liever 50 euro extra uit als dat geluidsreductie oplevert.
Een AM5 systeem lijkt me wat meer toekomstvast dan een AM4 systeem. Ik zal het systeem waarschijnlijk enkele Jaren gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een bigtower kast, maar een MicroAT-X systeem is wat makkeijker te plaatsen dus dat lijkt me wel wat.
Aangezien ik nooit game lijkt mij een geïntegreerde GPU meer dan voldoende. Eigen opslag staat op externe SSD dus SSD is puur voor OS, apps en wat lokale data. Mijn huidige 24inch monitor wil ik nog even behouden (upgrade ik later).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb 2 systemen samengesteld, grotendeels gelijk, sommige componenten net iets anders:
Ik heb in systeemn 1 de AMD Ryzen 5 8600G gekozen voor de " snelle" iGPU. Aangezien ik niet game lijkt me dat voldoende
Werkt alles lekker samen? Zien jullie nog verbeteringen of optimalisaties ?
Systeem 1
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8600G Boxed | € 182,99 | € 182,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M D3HP | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Behuizingen | Lian Li A3-mATX Black | € 68,99 | € 68,99 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 83,85 | € 83,85 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C30K | € 93,33 | € 93,33 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
Totaal | € 682,10 |
Systeem 2