![]() | ![]() | ![]() |
Wij wonen langs een (drukke) doorgaande weg. Onze bakstenen gevels zijn van buiten geïsoleerd (Strikolith, 18cm 'piepschuim' met pleister erop) en alle kozijnen zijn vervangen. We hebben nu kunststof kozijnen met triple glas. Deze zitten in houten stelkozijnen.
We gaan nu met de afwerking binnen aan de slag. Ik merk dat er momenteel nog best wat geluid van buiten naar binnen komt. Voor mijn gevoel komt dit vooral tussen de kozijnen en gevel door.
Er is door de aannemer/kozijnenboer al flexibele pur rondom de kozijnen aangebracht. Ik heb op een paar plekken waar nog niks zat, ook pur gedaan (helaas geen flexibele, ik kende het verschil niet
Hebben jullie wellicht nog meer tips of ideeën hoe ik dit zo goed mogelijk kan isoleren? Primair tegen geluid, maar qua warmteverlies is natuurlijk ook mooi meegenomen. Of is het nuttig een expert in te schakelen?
Het plan is om een voorzetwand te maken (i.v.m. zeer oneffen gevels), dus er komt sowieso nog OSB en gips voor langs. Rondom de kozijnen zal gips of hout komen (aan de zijden).
Ik snap dat je altijd wat geluid houdt. Maar als ik volgens de 80/20-regel met kleine moeite nu toch een verschil kan maken, doe ik dat graag
[ Voor 3% gewijzigd door Ulster Seedling op 17-02-2025 15:51 ]
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.