Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit topic in de juiste categorie aanmaak.

Mijn ouders wonen een aantal jaar in het buitengebied van Lochem (7241SW). Mijn vader ervaart een slechte mobiele verbinding in huis. Soms krijgt hij een melding dat hij gebeld is maar dit gesprek is nooit binnen gekomen. Ook gebeurd het regelmatig hij aan het bellen is en dan begint te stotteren / wegvalt / robotstem.

Mijn moeder heeft hier minder last van maar belt ook minder vaak.

Mijn vraag is: is hier wat aan te doen? Hebben sommige mobiele telefoons bijvoorrbeeld een betere antenne dan andere?
- Mijn vader heeft zijn mobiele abo bij KPN
- De zendmast in de buurt lijkt gebruikt te worden door KPN, Odido en Vodafone. Overstappen lijkt mij dus weinig zin te hebben?
- Het huis is goed geisoleerd wat natuurlijk ook niet helpt.
- Ook het weer lijkt invloed te hebben op de verbinding. Als het bijvoorbeeld regent is de verbinding slechter.
- Mijn vader gebruikt een Motorola one action. Dit probleem speelde ook met zijn vorige telefoon. Volgens mij was dit een Nokia.

Namens mij en mijn vader, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Lijkt me makkelijk te testen.
Kijk of je meerdere telefoons bij elkaar kunt krijgen in huis. Bij voorkeur verschillende merken en als het kan ook diversen providers. Test eerst met de telefoon van je vader en vervolgens met andere modellen.

Je kunt zo ook testen of het aan het merk / type toestel ligt, of toch aan de provider. Desnoods even een simkaartje omzetten om zo in een ander toestel te testen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Zorgen voor een goede internetverbinding en goede WIFI en een telefoon regelen met bellen over WIFI supported.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:57
Kijk idd of je in je telefoon VoLTE en/of VoWifi aan kunt zetten.

Mocht dit al aanstaan kan dit juist het probleem zijn. Kijk dan of je het uit kunt zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-08 14:56
Ora et Labora schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:37:
Zorgen voor een goede internetverbinding en goede WIFI en een telefoon regelen met bellen over WIFI supported.
Dat is een hele goede tip!!