DDR4 3600 cl17 combineren met DDR 4 3600 cl16

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 08:46
Hallo,

Ik heb 2x16 Gb 3600 cl16 Kingston Fury Renegade ram gekocht ter vervanging van mijn Kingston Fury 2x8gb cl17. Nu heb ik de 2x8gb bankjes hier maar liggen (lijkt moeilijk te verkopen) en zit er aan te denken om ze naast de Renegade bij te plaatsen. Kan dit? of krijg ik nu problemen met crashes e.d.?
Alvast bedankt!!
(ik heb op het internet gezocht maar krijg niet echt duidelijk hoe of wat.)
Groet Barrie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Je geeft niet aan in welk moederbord dit gebruikt gaat worden, noch met welke cpu.

Ook geef je niet aan waar je de pc voor gebruikt of hoeveel geheugen je normaliter gebruikt.

Het is voor de interne memorycontroler lastiger om 4 dimmen aan te sturen op hoge snelheid. De kans dat dat lukt is dus ook kleiner.

Je hebt (even zwart-wit gesproken) alleen wat aan dat geheugen als je 32 GB vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Lastig te verkopen? Tja, DDR4 is gewoon niks waard momenteel, dus meer dan €20 ga je niet vangen voor “maar” 16GB.

Zoals hierboven genoemd kwel je de memory controller van je processor met gemixt geheugen en gemixte specificaties en alle 4 sloten gevuld. Je hebt meer aan 32GB stabiel geheugen dan 48GB instabiel geheugen op een lagere snelheid.

Neem je verlies en laat het geheugen lekker in de la liggen voor nood.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 08:46
Okee dank jullie wel voor de info en sorry dat ik niet compleet was, ik heb een Ryzen 7 5700x met een Msi B550 gaming plus moederbord.