Toon posts:

LiteOn 12x10x32 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve GOT-0rz,

Ik zit met een probleem.
Als ik ga branden met mijn LiteOn 12x10x32 (12101b) dan krijg ik een blauw scherm of de PC start opnieuw op als ik halverwege het branden ben.
Dit probleem heb ik al 10 mislukte 700mb en 800mb cd's lang. :(
Ik heb dit probleem onder Win2000 terwijl die het heel lang goed heeft gedaan. Toen ik WinXP final er op zette ( clean install) had ik nog steeds het zelfde probleem.

Branden doe ik met Nero of WinonCD allebei nieuwe versies, maar het gebeurd bij allebei. Het ligt dus niet aan de software. Ik gebruik 700mb en 800mb CD's, dit heeft die altijd al goed gedaan. Ik heb laatst nog een nieuwe firmware update gedaan om het probleem te verhelpen maar helaas. :'(

Wie ooh wie kent dit probleem en kan mij helpen? iig bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Yohoe...lieve mensen...help me out plz.....this is serious shit! :)

Verwijderd

heb je er al de nieuwste firmware op staan?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

staat dma aan of uit?

je zou daar eens mee kunnen spelen, ik weet alleen niet om dat ook vastlopers kan veroorzaken. Bij mij moet burnproof minder ingrijpen als dma aan staat :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 15:50 schreef Fr@ged@llic het volgende:
Hallo lieve GOT-0rz,

Ik zit met een probleem.
Als ik ga branden met mijn LiteOn 12x10x32 (12101b) dan krijg ik een blauw scherm of de PC start opnieuw op als ik halverwege het branden ben.
Dit probleem heb ik al 10 mislukte 700mb en 800mb cd's lang. :(
Ik heb dit probleem onder Win2000 terwijl die het heel lang goed heeft gedaan. Toen ik WinXP final er op zette ( clean install) had ik nog steeds het zelfde probleem.

Branden doe ik met Nero of WinonCD allebei nieuwe versies, maar het gebeurd bij allebei. Het ligt dus niet aan de software. Ik gebruik 700mb en 800mb CD's, dit heeft die altijd al goed gedaan. Ik heb laatst nog een nieuwe firmware update gedaan om het probleem te verhelpen maar helaas. :'(

Wie ooh wie kent dit probleem en kan mij helpen? iig bedankt
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Dat suckt echt! En ik heb win98

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
had je de nieuwste drivers voor je mainboard er al op
en probeer dma eens aan te zetten.

dit is een sugestie!!

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Ik hebde oplossing. Het is niet nieuwe Nero firmware of dat alles. Ik heb net de DMA van de fikker uitgezet en de FSB weer geod gezet (stond eerst op 111) en toen dee ie ut. Ik weet welk van de 2 maar hij doet het! Na 5 mislukte cd's :(

Verwijderd

kheb dus ook dat probleem, maar dan met mn Liteon 16x10x40.
Dit is dus echt zwaar kut. Ik heb het alleen pas na een cdtje of 3.

Ook wil windows wel eens gaan zeiken over mijn netwerk.
Als ik via mijn pc files naar de andere wil transferen dan gaat ie flippen (blauw scherm), maar als ik via de andere pc files naar mijn PC vervoer dan gaat alles goed. Lijkt me dus niet een hardwarematig probleem als ik het zo bekijk!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook een Lite-On 16x10x40, en gebruik die onder Windows 2000 SP-1, Windows Millenium en Windows 98 First Edition. Alleen ME doet vreemd, en ik krijg daar dezelfde problemen als jij hebt.

Ik vond een 'oplossing' in het uitzetten van DMA, waarna die wel stabiel blijft branden (klachten had hij overigens bij zowel Nero als Clone-CD, maar gek genoeg niet met packet-writing software). LenL heeft het kennelijk ook op deze manier opgelost.

Je systeem wordt vervolgens baggertraag omdat 12x / 16x branden zónder DMA nogal wat processorkracht vreet, althans bij mij (Celeron 1030, toch niet langzaam...). Ik blijf het gek vinden, want de southbridge van de Intel BX chipset, waarop de brander aangesloten zit, is toch bepaald geen chip met slechte ondersteuning in Windows.

Nogmaals, in Windows 98 gaat alles, met DMA áán, perfect. In no time een CD klaar terwijl je alle dagelijkse taken gewoon op topsnelheid kunt uitvoeren.
Pagina: 1