Toon posts:

Heeft de promise ata100 een bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af op de ata100 controller op de Asus a7v een bios heeft waar ik instellingen in kan weizigen? Ik weet dat andere ata 100 cotnrollers op bijv. Abit dit wel hebben.

Vr Gr

ben

• bobsh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 18:52
die heeft een bios maar je kan er niet in

PSN: bobsh .:. KZ2 Stats

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb een onboard ATA100 maar nooit een BIOS-achtig scherm ervan gezien. Verder is dit geen ramp, want waar heb je het voor nodig. HD's worden automatisch gedetecteerd en verder is er niks in te stellen

Verwijderd

Ja, maar die zit ingebouwd in het bios van de A7V.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij alleen als je >1 schijf er aan hebt hangen dat je een knoppie moet indrukken als ie schijven aan het detecteren is. Dan moet je namelijk RAID 0 of 1 kunnen kiezen ofzo. Maar het is ook mogelijk dat je dat alleen de 1e kan kiezen (dus als je net die schijven eraan hebt gehangen). Kijk ff in de handleiding, daar zou het in moeten staan :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op zaterdag 15 september 2001 15:53 schreef Aikon het volgende:
Volgens mij alleen als je >1 schijf er aan hebt hangen dat je een knoppie moet indrukken als ie schijven aan het detecteren is. Dan moet je namelijk RAID 0 of 1 kunnen kiezen ofzo. Maar het is ook mogelijk dat je dat alleen de 1e kan kiezen (dus als je net die schijven eraan hebt gehangen). Kijk ff in de handleiding, daar zou het in moeten staan :)
Hij heeft een normale ATA100-controller en geen RAID-controller.

Op een ATA100-controller gaat alles automatisch.

-

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zaterdag 15 september 2001 15:53 schreef Aikon het volgende:
Je kan kiezen tussen Raid en ATA100 door middel van een jumper op je mobo.
verder kan je nergens bij.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39

ThaDude

Hang Loose

Jumper op mobo :?

volgens mij kan je kiezen in de bios of je hem wel of niet start hoor

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:42
Wat er hier wordt bedoeld is of de controller een scherm heeft waar je dingen kan instellen.
Nee. Dit heeft hij niet. Hij detecteerd automatisch alles en dit hoort goed te gaan. Je kan hier niets aan wijzigen.
Natuurlijk heeft de controller een BIOS, want hij moet toch op de 1 of andere manier benaderbaar zijn door het systeem, zonder dat er drivers voor moeten worden geladen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gaat hier om een losse kaart mensen, geen geinterigreerde. Dus het zit niet in de bios van de A7V (zou lastig zijn als je een ander moederbord hebt) en een jumper op het moederbord helpt ook niks :)

Verwijderd

ctrl-f tijdens detectie schijven ( als je die puntjes ziet )

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat MikeN toch gelijk heeft
ctrl f werkt niet

wel jammer dat het geen aparte bios scherm heeft
Pagina: 1