Namehero verplaatst Europese servers naar UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-03 21:11
Ik heb een webhosting account bij Namehero. Indertijd bij het starten ervan heb ik bewust gekozen voor het hosten op de Europese servers indertijd gevestigd in Lelystad. Nu is mijn hosting service gemigreerd naar een server in Londen.

Ik vraag me af of ik me gezien de politieke verschuivingen in de US en de Brexit zorgen moet maken over mijn privacy en veiligheid.

Iemand idee/commentaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:22

jurroen

Security en privacy geek

Laten we eerst even ophelderen dat het geen fluit uitmaakt waar die servers staan - of dat nu in Lutjebroek, Hogebeintum, London of Mars is. Als het van een Amerikaanse (en mogelijk Britse) partij is maakt dr locatie geen drol uit.

Of jij je zorgen moet maken is een wat lastige vraag. Als je veen website erop hebt staan en één keer per week mailt met Hans en Trudy van de bridgexlub, is dat in mijn ogen een heel ander verhaal dan 12 jaar aan e-mailgeschiedenis - duizenden mails waarvan een deel redelijk vertrouwelijk is (ja, daar gebruiken mensen helaas ook mail voor).

Persoonlijk - en dit is geen betere houding, maar simpelweg een andere - zou ik mijn data nooit bij een partij willen hebben die niet Nederlands of Europees is. Ik ga daar veel verder in dan de meesten en host alles zelf. Op servers die mikn eigendom zijn, binnen Nederlandse grenzen. Eigen 'cloud' eerst.

Als jij je zorgen maakt (en ik zou zeggen dat je dat al doet, gezien dit topic): snel verhuizen die die handel. Zet het vooral neer bij een onafhankelijke Nederlandse partij, zoals Mijn.host of Intention.

[ Voor 3% gewijzigd door jurroen op 18-02-2025 00:05 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Namehero is zo te zien een Amerikaanse partij, bij dat soort clubs is ook jouw data, ongeacht locatie, onderhevig aan de Patriot Act en kan je data altijd gevorderd worden door de VS.

Haal je spullen daar maar weg als er vertrouwelijke data staat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseco
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-03 21:11
Maar op EU of NL servers is het dus ook niet wezenlijk veiliger.
Fascinerend is dat we door onze data op aparte EU servers te zetten, we ze juridisch gezien onder Amerikaans recht veel makkelijker afluisterbaar maken - zitten geen Amerikanen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:32

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Zal een schok zijn dit 🤭
Wat online /internet opgeslagen word, is nergens veilig.