Plugwise Jip temperatuur verspringt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 23:01
Goedemorgen,

Sinds anderhalf jaar maak ik gebruik van Plugwise. Ik heb de volgende apparatuur in mijn setup:
-Adam om het geheel aan te sturen.
-3 Jips (temperatuursensor) om 3 Koens (vloerverwarming motor aansturing) aan te sturen.
-1 Anna (thermostaat) om 1 Koen aan te sturen.
-2 Toms (radiatorthermostaatkraan) om radiatoren op de bovenverdieping aan te sturen.
-1 Aqara sensor + Innr zigbee plug. Recentelijk toegevoegd als test om een zone van de vloerverwarming aan te sturen.

Eerder had ik nog een Lisa (thermostaat) i.p.v. één van de Jips. Deze heb ik echter vervangen omdat ik die termostaatfunctie niet gebruik in de zone waar die stond.

De zones staan ingesteld op 19,5 en 18,5 constant. De zones met Jips springen iedere x tijd terug naar 20 graden. Dit gebeurt bij allen tegelijk, maar niet op vaste momenten. De Anna thermostaat heeft hier geen last van.

Dit heb ik sinds het begin en lijkt dus niet met een update o.i.d. te zijn binnengekomen.
Aangezien ik alles gekoppeld heb aan Home Assistant heb ik een automation gemaakt die bij wijzigen van "set temperature" op de Jips, dit weer teruggezet wordt naar de temperatuur die ik heb.
Voor mij heeft dit eigenlijk altijd wel gewerkt, maar ik wil het probleem nu wel een keer bij de bron opgelost hebben i.p.v. afhankelijk te zijn van een ander product.

Hier heb ik eerder een ticket over gestart bij Plugwise, maar hier zijn we toendertijd niet echt mee verder gekomen.

Voordat ik weer een nieuwe supportaanvraag start, ben ik wel benieuwd of er meer mensen zijn die last hebben van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 10:38
Ik heb al jaren Plugwise.
Alleen ik heb geen Anna maar alleen Adam, 3x Lisa, 7x Tom en 1x Floor en ik was opzoek naar een Jip maar kwam via Google op dit topic terecht

Ik heb zelf dit probleem dus nog nooit gehad. Alles werkt rock solid. Ik gebruik de schema's in de PlugWise app zelf en dit werkt tot nu toe zonder problemen.
Heb hem ook gekoppeld met HA om handmatig dingen aan te passen en de temperaturen uit te lezen maar voor de rest niks.

Is het probleem ondertussen al opgelost? Ik weet namelijk dat de helpdesk van PlugWise even te wensen over heeft gelaten vanwege wissel van eigenaar maar ik heb de helpdesk al een tijdje niet hoeven te spreken omdat het al een anderhalf jaar goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
@SPyRoX Zelf heb ik ook een Lisa gehad. Zowel bij Lisa als Anna als Tom heb ik geen last van temperaturen die teruggezet worden naar 20graden. Dit speelt bij mij alleen met de Jip thermostaten. Helaas heb ik bijna alleen maar Jip.
Ik gebruik ook de schema's van Plugwise.

Dit probleem is bij mij nog niet opgelost, maar ik moet zeggen dat ik ook geen updates meer gedaan heb de laatste maanden. De helpdesk van Plugwise heb ik niet meer gecontacteerd vanwege mijn laatste slechte ervaring hiermee.

Als workaround zet ik de temperatuur nu terug via Home Assistant wanneer deze verspringt en voor nu werkt dit alleen is het wel irritant wanneer je een keer wel temperatuur wilt verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
Welke firmware versie heb jij in adam zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
3.7.8 heb ik nu. Ik heb, op openweather na, Plugwise dicht gezet naar internet toe.
Ik zal eens kijken of er inmiddels een update beschikbaar is.

edit: Ik zie op de website dat ik behoorlijk achter loop qua updates. Ik heb de verbinding naar buiten toe open gezet. Dan kan die overnacht updaten. Als ik handmatig controleer dan vindt die ze niet.

[ Voor 41% gewijzigd door JvdHoudt op 27-05-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Na dagen nog steeds geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
@SPyRoX De update is vandaag geïnstalleerd. Ben benieuwd. Het is warmer in huis dan gebruikelijk dus ik zal niet meteen merken dat hij omspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
@JvdHoudt We gaan het meemaken. Want als jij dit probleem blijft houden dan zal ik Lisa plaatsen ipv Jip
Pagina: 1