Pre-amp met extra's gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Hallo allen,

Ik heb een AT LP140 draaitafel met een XP3 en een VM95ML element.
Nou heb ik een voorversterker van Dynavox UPR-2.0. Het werkt, maar het oogt niet heel fraai. Ik mis ook een stukje toonregeling. Alles is aangesloten op een Edifier S350DB 2.1 set. Die heeft net iets te weinig hoge tonen beschikbaar voor de ruimte warin alles staat. Vandaar het zoeken naar een andere oplossing.

Wat ik graag zou willen:
- een pre-amp die er wat mooier uit ziet
- eentje met een toonregeling
- Optical out zou ook heel prettig zijn (dan is een selector niet meer nodig)
- en ik zou heel gelukkig worden als er ook een selector/mixer functie in zit

Wie weet welke pre-amp zoiets heeft? Of 2 losse apparaten, dat mag ook.
Prijsklasse : ergens 200-250 euro.

Qua vormgeving vind ik de Douk Equalizer wel mooi qua vormgeving. Maar die kan je volgens mij niet gebruiken als pre-amp voor een draaitafel.
Een Douk T13 zou daar weer bij moeten, maar die vormgeving is dan net weer niet hetzelfde.

Ik ken de kwaliteit van de diverse merken niet, ben pas sinds kort weer aan vinyl begonnen. Ben dus helaas een beginner op dit vlak.
Het liefst zou ik alles in een 42-43cm breed apparaat zien, maar een Streamer van 1500 euro gaat mij echt te ver. De vormgeving van de Douk staat me wel aan.

Wat minimalistischer mag ook: Fosi Audio Box X5

Ik hoor graag welke ideeën jullie hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door reinier68 op 17-02-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@reinier68 Ik verplaats je topic naar het aankoopadviessubforum omdat het daar meer op zijn plaats is.

Nu zie ik vooral een boodschappenlijstje en dat is niet helemaal de bedoeling.
Welke apparaten heb je nog meer voorbij zien komen? Waarom sprak de Douk je het meeste aan?
Is "mooi is anders" een kwestie van uitstraling of geluid? Waarvoor ga je de selector/mixer gebruiken?
Etc.

Hoe duidelijker omschreven, hoe beter het is en hoe makkelijker voor ons om je een zetje in de juiste richting te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 17-02-2025 00:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator