[WP] Nibe f130 met 270liter boiler (of 300?) Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 22:45
Goedendag,

Onze Nibe konden we eerst (zomers) goed met zijn 3en van douchen, heb hem wel altijd in de luxe stand te staan (58graad?)

Nu laatste tijd is het net of is er wat minder druk en hebben we minder liters warm water. Tijdens douchen moeten we elke keer de douchekraan temperatuur verhogen om dezelfde temperatuur te behouden.

Zijn de waarden goed en zijn de buizen goed aangesloten? Wie kan mij hier een beetje bij helpen?

MvgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ4rvXkOtyMRlcoNT1NiX7jBnIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikPq0Muqe2ahrmr0FhzYFWx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci8CyfpPhgJaVeACiQHaW_ubPT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22vm3CwJh1wOaRBZ1kFyJYj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GzNp7iVnO3bn5DvZWcySZQGuMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRDkbvlQwAOtD9KoYsmNkVmV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChKZE39I8gECRXJCMakEiBIeERc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCJ7wF8zOliVFTdtUD4G2sV1.jpg?f=fotoalbum_large

Waarden na 1 douchebeurt en max verwarmen vat op 60 graad

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 16-02-2025 21:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
O ja let niet op de bedrading, dit moet nog beter afgewerkt en komt nog goed stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Wanneer heb je het filter voor het laatst gereinigd? Hoe is verder de luchtstroom?

Mijn F130 valt namelijk uit bij -3 bij verdamper.

En ik neem aan dat je buitenlucht aanzuigt, gezien de temperatuur van 5 graden?
Hoe gaat het opwarmen als je de aanvoerbuis even loshaalt en gewoon binnenlucht laat opzuigen?

De waarde van condensor retour en condensor uit lijken op het oog wel netjes.

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
Ik zou het probleem eerder in de douchekraan zoeken.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
Chewmonkey schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:27:
Wanneer heb je het filter voor het laatst gereinigd? Hoe is verder de luchtstroom?

Mijn F130 valt namelijk uit bij -3 bij verdamper.

En ik neem aan dat je buitenlucht aanzuigt, gezien de temperatuur van 5 graden?
Hoe gaat het opwarmen als je de aanvoerbuis even loshaalt en gewoon binnenlucht laat opzuigen?

De waarde van condensor retour en condensor uit lijken op het oog wel netjes.
Ok dat waarden goed zijn is prima dus.
Ja zuig met buitenlucht, die temperatuur heb ik in software verlaagd naar doorgaan min 10 ofzo.
Eigenlijks slaat hij wel goed aan en uit, alleen heb ik het idee dat het water in het vat minder is dan voorheen. Ook het snel moeten verhogen van douchekraan vind ik vreemd om een dezelfde temperatuur te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
hesselbeertje schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:38:
Ik zou het probleem eerder in de douchekraan zoeken.
Zou dat kunnen? Nooit over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
Dwaalboy schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:44:
[...]

Zou dat kunnen? Nooit over nagedacht.
Simpel te checken. Even lekker lang douchen, zodra het probleem duidelijk optreed bij de wastafel heet water tappen. Als het daar gewoon heet is, zit je probleem niet in de Nibe.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
In de winter is het koude water kouder dus je hebt gewoon meer warm water nodig om 38 graden te maken dan in de zomer. het verschil in de temperatuur van het koude water in de zomer of de winter kan rustig oplopen tot 10 graden dus ja het klopt dat je in de zomer meer douchewater van 38 graden kan halen uit je vat dan in de winter. :) veder klinkt het meer als een probleem met de kraan.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 16-02-2025 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
Het koude water kouder, ja daar zit natuurlijk ook wat in!!
Vele dank met de gegeven antwoorden! Hier kan ik wat mee.
Pagina: 1