Kan deze versterker op deze speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tante Sidonia
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-05 13:26
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe versterker kopen, namelijk deze:
YAMAHA R-S202D. Ik lees "2 kanalen, 100W vermogen per kanaal.
https://www.mediamarkt.nl...-s202d-zwart-1444371.html

Ik wil deze graag aansluiten op mijn bestaande speakers, maar ik vraag me af of dat kan zonder het risico te lopen op beschadiging van de versterker of mijn speakers... Alvast bedankt voor alle hulp! Maar... ik ben een leek hierin en begrijp dus niks van technische termen hierover... :-(

Op onze huidige Marantz versterker is er een luidsprekerkeuzeschakelaar en -aansluitingen voor twee paar luidsprekers, deze Yamaha heeft die optie ook en daarom vind ik hem interessant omdat we aan de versterker 2 speakers aangesloten hebben in onze keuken + 2 speakers in de living. We vinden het super handig dat we de speakers in de keuken en living apart kunnen aan en uitzetten (als er bvb iemand staat te koken in de keuken die wél muziek wil terwijl die in de living tv aan het kijken is...).

De huidige speakers zijn:
- living: 2x Sony van 200W, 8 ohm
- keuken: 2x Samsung van 40W, 6 ohm

Alvast bedankt!
Groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

Tante Sidonia schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:49:
, maar ik vraag me af of dat kan zonder het risico te lopen op beschadiging van de versterker of mijn speakers...
Ik zou stellen dat als je nu geen problemen hebt dat met een nieuwe receiver ook niet zal zijn. Puur gebaseerd op het gemiddelde gebruik van dit soort apparatuur.