Beste Tweakers,
Onlangs heb ik een mini pc overgenomen van een zakelijke verkoper op V&A. Er was cosmetische schade aan de mini pc, het miste een plastic front panel dat alleen voor esthetische redenen was. Na ontvangst heb ik het even zitten testen voor tien minuten. En opeens was het uitgevallen. Sindsdien wilt het niet meer aangaan. Ik heb ook niet de expertise of hardware om alle onderdelen te testen.
In de advertentie stond dat er geen garantie was. Maar ook werd er niet vermeld dat de adapter met tape is gerepareerd aan de coaxial power connector (ronde plug) kant.
In de algemene voorwaarden van V&A staat bij punt 31.f
Moet ik mijn aankoop als leergeld beschouwen of heb ik meer rechten omdat ik het bij een zakelijke verkoper heb gehaald?
Opsomming:
- Mini pc van zakelijke verkoper overgenomen
- Mini pc na 10 minuten dood
- Lader met tape reparatie niet vermeld in advertentie
- Zou graag andere lader, want niet conform advertentie (hoef geen andere pc)
- Zakelijke verkoper zegt: geen garantie/discussie
Onlangs heb ik een mini pc overgenomen van een zakelijke verkoper op V&A. Er was cosmetische schade aan de mini pc, het miste een plastic front panel dat alleen voor esthetische redenen was. Na ontvangst heb ik het even zitten testen voor tien minuten. En opeens was het uitgevallen. Sindsdien wilt het niet meer aangaan. Ik heb ook niet de expertise of hardware om alle onderdelen te testen.
In de advertentie stond dat er geen garantie was. Maar ook werd er niet vermeld dat de adapter met tape is gerepareerd aan de coaxial power connector (ronde plug) kant.
In de algemene voorwaarden van V&A staat bij punt 31.f
En voor mijn gevoel is de adapter met tape niet wat had ik verwacht. Ik probeerde naar een oplossing te zoeken met de zakelijke verkoper. Ik hoef niet een nieuwe pc maar een andere lader zou wel coulant zijn. Echter dit leidde tot een reactie die kortaf was: "geen garantie en geen discussie".het aangeboden product kosteloos repareert of vervangt indien het product niet biedt wat de consument op basis van de advertentie had mogen verwachten;
Moet ik mijn aankoop als leergeld beschouwen of heb ik meer rechten omdat ik het bij een zakelijke verkoper heb gehaald?

Opsomming:
- Mini pc van zakelijke verkoper overgenomen
- Mini pc na 10 minuten dood
- Lader met tape reparatie niet vermeld in advertentie
- Zou graag andere lader, want niet conform advertentie (hoef geen andere pc)
- Zakelijke verkoper zegt: geen garantie/discussie