Geen garantie bij zakelijke verkoper V&A?

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een mini pc overgenomen van een zakelijke verkoper op V&A. Er was cosmetische schade aan de mini pc, het miste een plastic front panel dat alleen voor esthetische redenen was. Na ontvangst heb ik het even zitten testen voor tien minuten. En opeens was het uitgevallen. Sindsdien wilt het niet meer aangaan. Ik heb ook niet de expertise of hardware om alle onderdelen te testen.

In de advertentie stond dat er geen garantie was. Maar ook werd er niet vermeld dat de adapter met tape is gerepareerd aan de coaxial power connector (ronde plug) kant.

In de algemene voorwaarden van V&A staat bij punt 31.f
het aangeboden product kosteloos repareert of vervangt indien het product niet biedt wat de consument op basis van de advertentie had mogen verwachten;
En voor mijn gevoel is de adapter met tape niet wat had ik verwacht. Ik probeerde naar een oplossing te zoeken met de zakelijke verkoper. Ik hoef niet een nieuwe pc maar een andere lader zou wel coulant zijn. Echter dit leidde tot een reactie die kortaf was: "geen garantie en geen discussie".

Moet ik mijn aankoop als leergeld beschouwen of heb ik meer rechten omdat ik het bij een zakelijke verkoper heb gehaald? :X

Opsomming:
- Mini pc van zakelijke verkoper overgenomen
- Mini pc na 10 minuten dood
- Lader met tape reparatie niet vermeld in advertentie
- Zou graag andere lader, want niet conform advertentie (hoef geen andere pc)
- Zakelijke verkoper zegt: geen garantie/discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Niet mijn vakgebied, maar vziw gaat dit om non conformiteit, de verkoper adverteert met een bepaalde staat van een product (werkend met cosmetische schade), en levert vervolgens iets anders, namelijk iets met functionele schade wat niet correct is gerepareerd en nu helemaal kapot is.

Zowel tussen consumenten als met een zakelijke verkoper moet je gewoon voldoen aan de overeenkomst/advertentie en als het product daar van afwijkt heb je best wat rechten. Ik zou nogmaals aandringen dat hij of de koop ontbind en het product terug neemt, of regelt dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Mocht je er niet uit komen, check je lokale kringloop. Die bakken daar liggen vol laptop laders, wat vaak dezelfde zijn die voor mini pcs worden gebruikt. Hier liggen ze voor 3 euro want ze komen er niet vanaf. Alles is USB-c tegenwoordig. Welk merk is het?

Ben het met je eens dat ontiegelijk krenterig is je deze zooi op te sturen. Had gewoon meteen de bak in gemoeten.

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 16-02-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

Aganim

I have a cunning plan..

pennywiser schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:35:
Alles is USB-c tegenwoordig. Welk merk is het?
En als het geen USB-C is: zorg ervoor dat je een fysiek passende oplader pakt met hetzelfde uitgangsvoltage. Amperage moet minimaal gelijk zijn aan de oude oplader, hoger mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57
Mocht je er niet uit komen, check je lokale kringloop. Die bakken daar liggen vol laptop laders, wat vaak dezelfde zijn die voor mini pcs worden gebruikt. Hier liggen ze voor 3 euro want ze komen er niet vanaf. Alles is USB-c tegenwoordig. Welk merk is het?
Het aanbod met laders is hier in de lokale kringloop wel fors minder/minimaal geworden.
En mini PC's gebruiken meestal wel een wat krachtigere voeding dan de standaard laptop adapters.
Als het HP/Dell is moet je ook nog opletten dat deze compatibel is met de aansluiting.

Adapter plug reparatie met tape is natuurlijk wel waardeloos en vraagt om problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 16-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Gelukkig nog niet alles, veel mini's PC's hebben toch nog vaak de 19V standaard (stevige) barrel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
Volgens mij geldt dat enkel voor apparaten die opgeladen worden. Je wasmachine heeft ook niet ineens voldoende aan een USB-C voeding ;-)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Het gaat hier om een HP elitedesk 705 G5 Mini. En het heeft inderdaad een 19V barrel aansluiting. 3,33A dus 65W in totaal.

Maar ik heb ook geen idee of het aan de adapter ligt of niet. Ik ben geen digibeet maar heb geen multimeters en andere dingen om spanning op een lader en andere hardware te testen. En daarbij heb ik ook niet de ervaring om zulke testen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je in het zuiden des lands woont wil ik je best kosteloos helpen om de voeding door te meten en de pc even na te kijken.

-edit-

En mocht het alleen het losse stekkertje zijn dan zet ik die er ook nog even een keer goed aan.

[ Voor 30% gewijzigd door MarkyB op 16-02-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Drardollan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Volgens mij geldt dat enkel voor apparaten die opgeladen worden. Je wasmachine heeft ook niet ineens voldoende aan een USB-C voeding ;-)
Ik weet niet zeker of je nu een geintje maakt of niet, ik had het over laptop laders die bij de kringloop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
pennywiser schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Ik weet niet zeker of je nu een geintje maakt of niet, ik had het over laptop laders die bij de kringloop liggen.
Ja, ik ging er ook vanuit dat jij een geintje maakte met dat alles USB-C is tegenwoordig en een laptop lader hetzelfde is als een adapter voor een MiniPC.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
AustinRivers schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:54:
Het gaat hier om een HP elitedesk 705 G5 Mini. En het heeft inderdaad een 19V barrel aansluiting. 3,33A dus 65W in totaal.
Dit is een gewone HP laptop lader. Gezien die stekker stuk is grote kans op interne kabelbreuk.

Edit: gezien de stekker stuk is die waarschijnlijk zelfs ooit als laptop lader gebruikt en voor de verkoop even erbij gezocht.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 16-02-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
AustinRivers schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:54:
Maar ik heb ook geen idee of het aan de adapter ligt of niet. Ik ben geen digibeet maar heb geen multimeters en andere dingen om spanning op een lader en andere hardware te testen. En daarbij heb ik ook niet de ervaring om zulke testen uit te voeren.
Als er kortsluiting is opgetreden bij de power connector gaat normaal gesproken de adapter in de beveiliging/schakelt zich uit.
Heeft de adapter een led indicator?
Vaak moet je dan de adapter daarna resetten (tijdelijk van de netstroom halen).

Je kan misschien de aansluiting proberen te inspecteren?
Anders vervangende adapter regelen inderdaad, die HP adapters zijn vrij algemeen (7.4mm * 5.0mm plug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@AustinRivers Het product moet gewoon doen wat je er mag van verwachten. DM mij even om welke verkoper het gaat, dan spreek ik hem daar even op aan.

[ Voor 67% gewijzigd door Microkid op 16-02-2025 16:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.