Mijn vraag:
Ik zit met een vreemd issue. Ik heb nu twee NVMe SSD's in mijn PC zitten, SSD 1 (Kingston KC3000 2 TB) en SSD 2 (Samsung 512 GB). Windows is geïnstalleerd op SSD 1. Ik wil SSD 2 vervangen door een extra KC3000, dus SSD 2 eruit gehaald en een extra KC 3000 erin. PC start niet meer op, gaat direct naar blue screen met herstelopties.
SSD 2 teruggeplaatst, systeem start direct correct op.
Boot menu check: alleen SSD 2 zichtbaar (?) terwijl Windows op SSD 1 staat. Kan SSD 1 niet eens zien in het Boot menu, maar wordt wel gedetecteerd op het moederbord.
Wat is hier mis gegaan? Heb online zitten zoeken en ook hier op het forum maar ik kan niet direct een identiek probleem vinden.
Ik ga zo nog wat screenshots toevoegen.
Dank voor de hulp, ik begrijp er niets van
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD 2 teruggeplaatst, systeem werkt correct
Boot menu gecheckt, enkel SSD 2 daar, terwijl Windows op SSD 1 staat
Ik zit met een vreemd issue. Ik heb nu twee NVMe SSD's in mijn PC zitten, SSD 1 (Kingston KC3000 2 TB) en SSD 2 (Samsung 512 GB). Windows is geïnstalleerd op SSD 1. Ik wil SSD 2 vervangen door een extra KC3000, dus SSD 2 eruit gehaald en een extra KC 3000 erin. PC start niet meer op, gaat direct naar blue screen met herstelopties.
SSD 2 teruggeplaatst, systeem start direct correct op.
Boot menu check: alleen SSD 2 zichtbaar (?) terwijl Windows op SSD 1 staat. Kan SSD 1 niet eens zien in het Boot menu, maar wordt wel gedetecteerd op het moederbord.
Wat is hier mis gegaan? Heb online zitten zoeken en ook hier op het forum maar ik kan niet direct een identiek probleem vinden.
Ik ga zo nog wat screenshots toevoegen.
Dank voor de hulp, ik begrijp er niets van

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD 2 teruggeplaatst, systeem werkt correct
Boot menu gecheckt, enkel SSD 2 daar, terwijl Windows op SSD 1 staat