Toon posts:

povere koeprestaties op alpha

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een koetje draaien op een compaq alpha met 4 processors aan 667 Mhz en TRUE64 unix. Toch haalt ie globaal maar 1.3Mkeys/s. Een sun machine met 2 ultra sparc processors aan 300Mhz is ongeveer even snel. Of ik nu 1, 2 of 4 crunchers gelijk laat werken maakt nie veel uit op die compaq. Load van de machine is ongeveer 1.00.
Kan ik daar echt niet meer Mkeys/s uit puren ? :'(

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Alpha en koeien is altijd al traag geweest, weinig wat je er aan kan doen ben ik bang, ik zou zeggen probeer OGR, G@H of een van de andere projecten eens.
De reden waarom is als ik het mij goed herinner dat de alpha geen rotate functie in de CPU heeft (deze wordt normaal weinig gebruikt, maar is voor RC5 een grote versneller om die in hardware te hebben)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Topicstarter
hmmm zou kunnen, die alpha is ook de enige machine waar de automatische detectie van 't aantal processors niet werkt.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Dat vind ik ook vaag dat is iets wat ik niet kan verklaren, probeer eens de client op 1 cruncher en dan 4 clients starten

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Een alpha is ontwikkeld voor floating point prestaties. Helaas is RC5 alleen integer. De integer prestaties van een alpha zijn vergelijkbaar met een pentium of athlon op dezelfde snelheid. Maar de fp prestaties zijn veel groter, vooral als deze machine veel L2 cache heeft is ie zeer snel in Seti. :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:18

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wij (we staan op nr 1 op de DPC Setilijst - en we doen nu alleen nog UD Think) hebben een tijdje een paar Alpha's kunnen inzetten (met 4Mb L2 cache :) ).
Ze deden gemiddeld over 1 WU net iets meer dan 1,5 uur!!!

Dus: als Seti je wel aardig lijkt, is de Alpha daar uitstekend geschikt voor.

Diablo3

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
In ogr doen de alpha's en de sun's het ook niet geweldig.
Ik heb nu 4 alpha's en 2 sun's draaien, die doen net zoveel
als mijn athlon 1000@1100

Als ogr afgelopen is zal ik seti eens proberen.
Pagina: 1