Toon posts:

256 mb op een asus p3b-f probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik d8 vandaag ff snel mijn pc wat te updaten, maar ik heb nu het probleem dat de pc nadat ik er een 256 mb reep ingezet heb daar maar 128 mb van ziet, de chips zitten aan alletwee de kanten van de reep en het verhogen van de cas/ras in de bios heeft geen effect.
Ook zit er al de nieuwste bios versie in.

iemand een idee of kan ik het beste de reep maar gaan omruilen voor 2 repen van 128 mb.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
256MB DIMM's moeten werken, heb er zelfs vier van op m'n P3B-F. Wat staat er precies op de DIMM (sticker, SDRAM's zelf)? Dat er aan beide kanten SDRAM's zitten (8 of vier per kant) wil niet per definitie zeggen dat het een double-sided is; als er zestien 32Mx4 SDRAM's op zitten is het ondanks de dubbele bezetting tóch een single-sided DIMM.
Je moet 'm hoogstwaarschijnlijk ruilen voor een andere DIMM (en neem er dan eentje met 16Mx8 SDRAM's)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Ik heb ooit het antwoord op de Asus site gezien, misschien tussen de FAQ. Ik ben nu te lui om te zoeken, maar er staat een stukje over single sided en hoe te herkennen, chipgroepering etc, gerelateerd aan de herkenning door een Asus moederbord.

www.asustek.de
www.asus.com.tw

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 16 september 2001 00:01 schreef victorvo het volgende:
Ik heb ooit het antwoord op de Asus site gezien, misschien tussen de FAQ. Ik ben nu te lui om te zoeken, maar er staat een stukje over single sided en hoe te herkennen, chipgroepering etc, gerelateerd aan de herkenning door een Asus moederbord.

www.asustek.de
www.asus.com.tw
Ik denk dat je www.asuscom.de bedoeld ;) (edit: sorry bestaat asustek.de wel? ze doen het nu geen van beide daarom :))

Verwijderd

Topicstarter
www.asus.com.tw doet het al een paar dagen niet bij mij, en op het geheugen zit ook geen sticker ( alleen een sticker met 256 mb p133)
ook op het forum van asus staat niets over instellingen.
ik ga van de week maar gewoon ff het geheugen omruilen zodra ze weer 128 mb reepjes hebben.

idereen bedankt voor de hulp.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De Asus P3B-F heeft een Intel BX440 chipset.
En deze chipset heeft "problemen" met dubbelzijdige geheugen modules. ( Deze zijn meestal wel goedkoper dan enkelzijdige modules. )
En daarom ziet ie maar de helft ervan.

Kijk daarom voor een enkelzijdig geheugen module van 256MB. Of inderdaad voor 2x128MB.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Na het upgraden bij een reep die ik had gekocht bij Funprice gaf de PC 128 Mb aan.
Na omruilen voor een ander merk (ook dubbelzijdig) en de garantie dit repie te kunnen retourneren was het probleem toch opgelost.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:09
Op zondag 16 september 2001 13:22 schreef Wierdo_NL het volgende:
De Asus P3B-F heeft een Intel BX440 chipset.
En deze chipset heeft "problemen" met dubbelzijdige geheugen modules. ( Deze zijn meestal wel goedkoper dan enkelzijdige modules. )
En daarom ziet ie maar de helft ervan.

Kijk daarom voor een enkelzijdig geheugen module van 256MB. Of inderdaad voor 2x128MB.
Neehee, juist niet! Een BX kan maximaal 128MB per bank aan, en 128Mbit chips van het type 16Mx8 (structuurdiepte x datalijnen). Wil je een 256MB DIMM gebruiken, dan heb je dus een double-sided exemplaar nodig (die dus beide banken/rows v.d. socket opvult) met niets anders dan zestien 16Mx8 SDRAM's. Alle andere type's 256MB DIMM zullen niet naar behoren werken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:34 schreef oneface het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Na het upgraden bij een reep die ik had gekocht bij Funprice gaf de PC 128 Mb aan.
Na omruilen voor een ander merk (ook dubbelzijdig) en de garantie dit repie te kunnen retourneren was het probleem toch opgelost.
Sticker op de reep 256 Mb double-sided geeft de volgende specs. 32*64 PC 133
Op de (16) chips staat het merk XELO !

Verwijderd

Heb ook een Asus P3B-F hier en er zit 256Mb 133MHz double sised Infineon op, werkt supper. >:) :9

Verwijderd

Topicstarter
Zal een dinsdag eens opbellen en kijken of ze dus een reep van 256 mb hebben die opgebouwd is uit 16Mx8 SDRAM's, vind het jammer als ik een extra socket kwijt ben doordat het mobo moeilijk doet terwijl het wel mogelijk is.

Verwijderd

Het is zeker mogelijk, succes! ;)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Je zal ongetwijfeld de volgende module hebben: 256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin, 32x4

Deze werkt niet met de meeste Intel chipset moederborden

Je zal de volgende moeten hebben: 256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin, 16x8. Deze zijn vaak iets duurder dan de 32x4 modules (scheelt vaak maar een tientje)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

FFF

mijn pc 133 dane-elec, geheugen, die mijn mobo ook niet :D 1 kant.
Pagina: 1